Užice, RS
19°
Clear
23h0h1h2h3h
18°C
17°C
17°C
16°C
16°C
Užice, RS weather forecast ▸
Facebook-f Instagram Twitter Linkedin Envelope
  • Početna
  • Vesti
    • Dogodilo se na današnji dan
    • Hronika
    • Politika
    • Region
  • Privredni Registar
  • Užice
    • Arhitektura
    • Dešavanja
    • Dostignuća
    • ERO priča
    • Istorija grada
    • Legende
    • Rekli su o Užicu
    • Užičani u svetu
    • Znameniti Užičani
  • Sport
    • Atletika
    • Fudbal
    • Košarka
    • Odbojka
    • Rukomet
    • Tenis
    • Ostali sportovi
  • Privreda
    • Ekonomija
    • Industrija
    • Korisno
    • Poljoprivreda
    • Putevi
    • Turizam
  • Društvo
    • ERO Pokloni
    • Film i TV
    • Muzika
    • Nauka
    • Priroda
    • Umetnost i kultura
    • Zanimljivosti
    • Zdravlje
  • Galerija
  • Ero Digital
    • E-škola
    • IT novosti
    • Kursevi
    • Obuke
    • Sertifikati
    • Stipendije
    • Tehnologija
  • Užice, RS
    19°
    Clear
    23h0h1h2h3h
    18°C
    17°C
    17°C
    16°C
    16°C
    Užice, RS weather forecast ▸
  • Facebook-f Instagram Twitter Linkedin Envelope
  • Početna
  • Vesti
    • Dogodilo se na današnji dan
    • Hronika
    • Politika
    • Region
  • Privredni Registar
  • Užice
    • Arhitektura
    • Dešavanja
    • Dostignuća
    • ERO priča
    • Istorija grada
    • Legende
    • Rekli su o Užicu
    • Užičani u svetu
    • Znameniti Užičani
  • Sport
    • Atletika
    • Fudbal
    • Košarka
    • Odbojka
    • Rukomet
    • Tenis
    • Ostali sportovi
  • Privreda
    • Ekonomija
    • Industrija
    • Korisno
    • Poljoprivreda
    • Putevi
    • Turizam
  • Društvo
    • ERO Pokloni
    • Film i TV
    • Muzika
    • Nauka
    • Priroda
    • Umetnost i kultura
    • Zanimljivosti
    • Zdravlje
  • Galerija
  • Ero Digital
    • E-škola
    • IT novosti
    • Kursevi
    • Obuke
    • Sertifikati
    • Stipendije
    • Tehnologija
  • Užice, RS
    19°
    Clear
    23h0h1h2h3h
    18°C
    17°C
    17°C
    16°C
    16°C
    Užice, RS weather forecast ▸
  • Facebook-f Instagram Twitter Linkedin Envelope
Muzika

Dado Topić: Rok, život, filozofija

by Velimir Popovic Mar 2, 2014
written by Velimir Popovic 8 minutes read

naslovna dado topic

U Gradskom kulturnom centru u subotu, 1. marta koncert je održao Dado Topić, muzička legenda čija posvećenost muzici i roku traje 40 i više godina. Prisutni su mogli ponovo da se podsete poznatih numera, otpornih na vreme i da osete taj rok koji je u mladosti bio njihova uteha i razonoda. Kompozitor, tekstopisac, gitarista, aranžer i rok pevač, Dado je najveću popularnost stekao sa grupom Time, a nakon raspada grupe nastavio je sa uspešnom solo karijerom koja traje i danas. Muzičar koji osim pesmama i stihovima govori i priča priče koje mogu da izazovu nešto posebno što se prepozna u trenutku, vrlo rado je govorio za sajt Ero o rok muzici, kako je to bilo nekad, šta je komercijalizacija napravila od roka, ali i odgovornosti koju imaju oni koji prenose znanje na buduće generacije.

Dugodišnje trajanje u muzici, posvećnost i ljubav prema onome što radi, dovoljni su razlozi da sa ovim muzičarem raskošnog talenta progovorimo o roku nekad i sad. Njegova posvećenost detaljima i želja da stvari sagleda iz svih uglova, navela ga je da objasni na kojim temeljima i idejama je rok nastao i u šta se pretvorio.

—Svakako se dogodio jedan sociološki transfer definicije roka u smeru razumevanja tog pojma. Rok je nastao kao prvenstveno kulturološki fenomen i počeo je kao društveni eksperiment koji je u stvari brzo uspeo da angažuje kreativne ljude koji su na malo drugačiji način analizirali svet takav kakav je bio tih godina. Oni su svet gledali kroz malo drugačiju prizmu i onda to što nisu uspeli kroz druge medije da promene ili na određeni način da artikulišu, to su uspeli kroz fenomen roka. Rok je u stvari bio posledica jednog trenutka kada je svet posle vijetnamske tragedije, doznao da društveni establišment u stvari na sve moguće načine manipuliše  i stvara percepciju realnosti u kojoj ljudi ne razmišljaju mnogo o tome šta je tu istina, nego su tu novu percepciju realnosti prihvatili kao stvarno, iako je to bila jedna medijsko snažna politička manipulacija uz pomoć apsolutno svih mogućih medija koje establišment može da uposli —kaže Dado.

IMG_7443

Definicija roka je u skladu sa svim oni šta je rok promenio u društvu.  Rok je stvorio intelektualnu viziju, on je intelektualizirao onu čežnju ljudi koja postoji vekovima, da svako na svoj način osmišljen pojam slobode može da konzumira.

—Ljudi su imali osećaj da imaju pravo da budu slobodni. To je najveće dostignuće roka. Kao nova stvar rok se postavio na vrlo dominatnu lestvicu u društvu, među ljudima je delovao kao jedna nova metodologija, nova projekcija svega onoga što je kroz sisteme obećavano ljudima, a nije im dozvoljeno da konzumiraju. Tako da je rok u svojoj ranoj evoluciji stvarao društvene promene koje su se materijalizovale kroz neka, čak i revolucionarna događanja u kontekstu oslobađanja od super sile do vlastite slobode koliko god ona bila mala. To je bilo vreme ne pobuna nego pojavljivanja i događanja ljudi kao što je Čege Vara i slični, ljudi su razmišljali o slobodi, a to je velika stvar. Tako je rok kad se pojavio, ne samo kroz muziku, dizajn, filmsku industriju, pozorište, književnost, čak su neki američki univerziteti koji su bili dosta konzervativni dozvolili da nešto od tog medija uđe u te prostore. Rok je napravio toliko nereda u već uspostavljenom redu gde je vlasnički mentalitet u odnosu na kapital, vojnu moć ili uticaje kroz različite instrumente prema drugima, uvek imao nameru da dominira, a rok je otvorio prostor za drukčije ponašanje i uspeo je da uđe u pore života i društva. Tako je bio kod mlade generacije prihvaćen kao nova vizija, moguća vizija ostvarenja nečega što do tada nije bilo moguće—priča Dado i dodaje:

—Zatim se promenila tehnologija nametnutog koncepta razmišljanja o realnosti. Kad kažeš projektovana percepcija realnog to znači manipulacija koja ima svoju svrhu. Ti na određeni način stvaraš prostor na kojem si dominantan i ne dozvoljavaš bilo koju vrstu iznenađenja i promena tog sistema vrednosti ili nekih kriterija, jer ako si ti onaj koji je dominantan, ti ne voliš da ti se događaju male revolucije u sistemu koji si uspostavio kao idealan. Ali dogodio se veliki napredak tehnologije, 60, 70 i 80 godina. Tehnološki je svet u tim godinama vrlo brzo napredovao, ali u uskim krugovima. Da je ovaj kulturološki fenomen imao takve resurse na raspologanju i mogao da se priključi u deobi sredstava za ostvarenje projekata, onda bi rok verovatno postavio malo čvršče temelje za to što je u startu bio. Prateći imperativ tehnološkog napretka koji je postajao vlasništvo manjine, prema kojem većina nije imala pravo da postavlja neke zahteve, da učestvuje u njemu ni ti da ga konzumira bar delimično. Dakle dogodio se povratak ideje o novom vidu titulara vlasništva. Ako sam ja bogataš onda sve što mogu kupiti je samo moje, ne može biti društveno, ja sam jedini vlasnik ili kapitala, tehnologije, znanja. Ko god sa mnom nešto radi on će potpisati da to što je naučio od mene nikome nikad ne sme da kaže. U tim trenucima rok kao koncept prenošenja ideja i misli je izgubio moć glasanja, sam više nije bio medij kroz koji su se mogle provlačiti određene poruke i neka saznanja, nego je postao sluga jednog sistema vrednosti koji je nastao samo zbog jednog razloga da apsolutno sve što prolazi kroz njega mora biti komercijalno, da mora stvarati profit. U tom trenutku jedan drugi poslovni establišment, to je uvek jedna organizacija koja iznad svih donosi odluke, je rešila da rok marginalizuje ili da ga banalizuje tako da kupe sve što je on stvorio i pretvore ga u čistu komercijalu. Tako je srušeno jedno pozitivno društveno događanje. Bilo je toga i u srednjem kada su pametni ljudi progonjeni, spaljivani, jer tadašnje društvo nije bilo spremno za njih. Sličan scenario je bio i u ovom slučaju, samo u drugom vremenu, tehnološkom trenutku zemlje. Kad danas nešto hoćeš da nazoveš rokom onda moraš dobro da razmisliš šta ćeš da kažeš da ne bi prevario sebe i druge. Danas imaš jako slabe argumente da bi odbranio ideju o tome da je rok još uvek moćan, da se čvrsto drži svojih fundamentalnih stvari, jer je trenutak koji se sad nameće kao percepcija realnog.

IMG_7351

U muzici ste 40 i više godina. Šta je to što vas pokreće i što vas je održalo sve te godine?

—Mi svi u stvari prema nečemu koračamo. Živimo jedan život u kojem smo po difoltu u potrazi za ostvarenjem nekih svojih nada. Ne želja, već nada. Nada je univerzalni pokretač apsolutno svega. Jer čovek je živo biće podložno različitim raspoloženjima. Toliko smo na određeni način ranjivi i slabi, a sa druge strane imamo to verovanje da možemo da prevaziđemo apsolutno sve probleme, da možemo da savladamo neke stvari i u toj jednoj pozitivnoj zabludi. Taj proces življenja života se nastavlja. E sad da li je to uvek zabluda ili tu i tamo uspeš ostvariti nešto što je novi generator za slično ponašanje i onda ti se događa život. Moj put je bio muzika, ja sam to izabrao, nisam slučajno ušao u to. Hteo sam biti muzičar, jedan od ljudi koji se bave muzikom. U tome sam pronaša sebe, najviše zbog ljudi koji su srećom imali takvu moć i uticaj na mene, da celo to vreme ostanem na istom putu. Kontinuitet u nečemu u čemu si se pronašao je strašno važan, da drži tu jednu arhitekturu zamišljenog nekog, neplaniranog ili planiranog življenja života, da kao na jednoj ravnoj crti nekako imaš osećeaj da je smisao zaokružen. Čim skrećeš i ideš malo na ovu ili na onu stranu, gubiš mnogo vremena da bi u jedom trenutku shvatio da su putevi bili one dijagonale ili paralele, da su ti bile vrlo dostupne samo si ti donosio pogrešne odluke u životu. A život je sam po sebi vrlo jednostavan.  Najveća greška u životu je ne koristiti apsolutno sve što ti se otvara i dati maksimum u tome. Postoje ljudi koji stoje i vegetiraju i gledaju šta rade drugi i ne usude se da uđu u mašinu. Ja više volim ljude koji se ne boje ničega, koji dižu glavu, galame. Kao muzičar ja sam u stvari na neki način posledica rada i uspeha nekih drugih ljudi onih od kojim sam samo hteo da učim i da pokušam da im budem sličan, da budem jedan od njih. Ja sam samo jedan mali točkič u svemu tome, ali sam ponosan jer sam uspeo sve to vreme da ostvarim da se moj točkić vrti, da bude u jednoj mašini koja stvara i koja je u pokretu.

IMG_7349

Predajete rok pevanje u beogradskoj muzičkoj školi „Instruktori moderne muzike” –kako vam prija uloga predavača i kako ste se snašli u toj ulozi?

—Danas je proces edukacije i transfera znanja prema mlađima strašno težak i zavisi od toga koliko čovek uloži energije da pristupi većem broju ljudi i potrudi se da ga razumeju, da bi u odnosu na ono što su čuli i što su praktično morali da urade na instrumentu ili papiru, uspeli da otkriju onu formulu  koja će im pomoći da prepoznaju vlastite sposobnosti i neke afinitete da bi sami na tome radili. Samo se zanati mogu prenositi. A kad sa potencijalno kreativnim ljudima radiš na nečemu što je uslovno rečeno proces osvajanja nekih novih znanja i novih virtualnih alata kako se određene stvari postižu u životu, to je jako teško i ljudi koji to uspevaju su neverovatno vredni i kvalitetni ljudi. Mislim da ih nema mnogo. Činjenica je da generacije za generacijom ipak donose određeni broj ljudi i imena koji su lideri u tome čime se bave. I to je važno. Postoje uspešni. Mislim da je taj proces nemoguće zaustaviti, to je u genima čoveka. Neki ljudi se brzo otkriju, pronalaze se i onda u svemu tome napreduju. Ipak je važna i inicijacija. Ti ljudi koji ih obrazuju su strašno potrebni u tim pravim trenucima samo da otvore vrata tim ljudima, da ih nauče osnovnim mentalnim alatima, kako da sami sebe izgrađuju prema nečemu. To su najvredniji ljudi koje imamo i sreća je što ih imamo.

N. H.

Mar 2, 2014 2 comments 370 views
0 FacebookTwitterPinterestEmail
FudbalSport

Beograđani odneli tri boda

by Velimir Popovic Mar 2, 2014
written by Velimir Popovic 5 minutes read

naslovna sloboda cukaricki

U 17. kolu Jelen super lige Srbije u meču između Slobode Point i Čukaričkog iz Beograda, odigranog u Užicu, gosti su ovog puta iskoristili ukazane prilike i slavili sa 2:1 golovima Igora Matića u 13. minutu i Nikole Stojiljkovića u 28. minute, a jedini gol za Slobodu Point postigao je Aleksandar Ćovin u 21. minutu.

Prvu priliku imali su gosti već u trećem minutu, kada je nakon kornera sa leve strane Ranković fantastično reagovao nakon udarca glavom Matića. Odbijena lopta je došla do Nenada Mirosavljevića koji je poslao loptu pored leve stative. Angažovana igra se nastavila i u sledeća dva napada, prvo je Srnić uputio loptu koja nije bila ni centaršut ni udarac na gol, a koju je prisebni Ranković izbio u korner. Na drugoj strani beležimo udarac Borislava Terizća koji odlazi pored desne stative gostiju.

U 13.minut 1:0 za goste, pas sa desne strane je došao do kapitena gostiju Matića, koji šutira sa 11 metara, Ranković je intervenisao, ali ne dovoljno dobro.

Nakon osam minuta domaći su izjednačili. U lepoj akciji u kojoj su učestvovali Thiago, Pejović i Ćovin je na kraju sproveo loptu u gol za 1:1 i radost prisutnih užičkih navijača. Ali u 28. minutu novi šok za domaće navijače. Nakon akcije igrača Čukaričkog i smušene reakcije odbrane Slobode, Nikola Stojiljković postiže gol za novo vođstvo Beograđana.

Do kraja poluvremena beležimo pokušaje sa jedne strane Stefana Mihajlovića glavom, koji je golman gostiju lako ukrotio, a sa druge strane udarac Nenada Mirosavljevića sa 20 metara koji su defanzivci Slobode u poslednjem trenutku blokirali u gol aut.

IMG_7469

Drugo poluvreme je počelo nešto ofanzivnijom igrom Užičana, sa prvom povoljnijom prilikom u 49. minutu kada je nakon slobodnog udarca Pejovića sa dvadesetak metara lopta preletela prečku. U 60. minutu korner za goste odlično je izveo kapiten gostiju Matić, i tom prilikom lopta je u dva navrata za malo došla do gostujućih igrača na 3-4 metra od gola. Prva sporna situacija desila se u 66. minutu. U duelu Žeravice i Stojkovića u šesnaestercu, sudija je propustio da svira očigledan penal za domaće. Već u sledećem napadu, Ćovin je imao šansu da se proslavi ali je ovog puta probustio priliku da savlada istrčalog Ristića.

U 75. minutu nakon dva uzstopna kornera koje izvodi Pejović, lopta dolazi do Borislava Terzića koji sa 20. metara prebacuje Ristićev gol.

Do kraja nije bilo značajnijih dešavanja na utakmici, s obzirom da su se gosti uspešno branili i sem Mirosavljevića nisu imali ni jednog igrača zainteresovanog da pređe na protivničku polovinu.

Sve u svemu gosti su se bolje snašli po kišu u Užicu i iskoristili su činjenicu da je Sloboda i dalje u kadrovskim problemima zbog povreda i uigravanja novih igrača.

Trener Čukaričkog Vladan Milojević je nakon meča istakao da im pobeda na gostujućem terenu mnogo znači i da je lepo igrati na ovom velelepnom stadionu pod reflektorima.

—Za nas je ovo velika pobeda. Mnogo puta sam napomenuo da mi je čast da sedim pored trenera Stamenkovića, trenera sa kojim bukvalno morate da igrate šah na terenu i od koga sam dosta naučio što se tiče taktike. Kolega Stamenković me je na početku malo iznenadio sa formacijom kojom je Sloboda započela meč. Ali smo mi super otvorili meč, dali smo gol, imali smo fenomennalnu Šansu Matića za 2:0 i to bi u prvih 15 minuta bio veliki šok za igrače Slobode. Posle toga oni su se vratili u igru, primili smo gol, ali opet smo mi bili ti koji su postigli drugi gol. Imali smo pred kraj prvog dela šansu da postignemo i treći gol što bi nam omogućilo da lakše igramo drugo poluvreme, ali nismo uspeli u tome. Istakao bih da je nama pripalo prvo poluvreme, a drugo Slobodi. Mi smo ovaj put pobedili, čestitam mojim momcima i igračima Slobode. Slobodi želim sve najbolje u daljem nastavku prvenstva.

Trener domaće ekipe, Ljubiša Stamenković je rekao da se slaže da je prvi deo meča opredelio ceo tok utakmice i da je promena formacije uticala na njegove igrače.

—Tokom pripremnog perioda na Kipru smo igrali u drugoj formaciji, pa smo taj način igre morali da menjamo pošto se posle meča u Subotici Maksimović razboleo i nije mogao da zaigra. Mislim da je Čukarički to dobro iskoristio. Mislim da nije promena formacije toliko bitna koliko su moji momci posle meča sa Spartakom bili istrošeni, možda je to od umora, a možda i zbog teškog terena. Mi smo zaista prvih pola sata delovali kao ekipa koja nije došla na utakmicu, bez trkanja, bez želje i bez borbe dozvolili smo mnogo prostora igračima gostiju i to nam se na kraju osvetilo. Dešava nam se u toku ove polusezone da kad se vratimo posle gola i lepe akcije, uvedemo meč u egal, kao i danas, i umesto da smirimo igru mi smo dozvolili da vrlo brzo primimo novi gol i faktički vratimo Čukarički u prednost. Posle tako slabog poluvremena dogovorili smo se u svlačionici da odigramo kvalitetnije što mislim da se i desilo. Naš problem je da kada pritisnemo protivnika na njegovu polovinu što nemamo igrača koji bi mogao da realizuje dosta bočnih lopti koje stignu do njega. Mislim da je slabo prvo poluvreme možda uticalo na to da ne zaslužimo da postignemo i taj jedan gol koji bi nam sigurno mnogo značio, kao i taj jedan bod u nastavku prvenstva.

Sloboda Point: Ranković, Petshi, Pejović, Mihajlović, Okuno, Gojković, Žeravica, Thiago, Ćovin, Terzić i Raković.

Čukarički: Ristić, Piasentin, Todorović, Stojiljković, Matić, Srnić, Pavlović, Stojković, Bojić, Mirosavljević, Brežančić. Sudijsku trojku predvodio je Srdjan Obradović.

N. H.

Mar 2, 2014 0 comments 416 views
0 FacebookTwitterPinterestEmail
Umetnost i kultura

Dan otvorenih vrata u Umetničkoj školi

by Velimir Popovic Mar 1, 2014
written by Velimir Popovic 1 minutes read

naslovna umetnicka skola

U Umetničkoj školi u Užicu danas je održana manifestacija Dan otvorenih vrata koja omugaćava građanima, ljubiteljima umetnosti, osnovcima i srednjoškolcima da obiđu školu i steknu uvid u kreativnost i stvaralaštvo mladih ljudi koji pohađaju školu.

IMG_7322 copy

Za sve zainteresovane učenike koji žele da upišu Umetničku školu danas je održan prvi čas pripremne nastave. Ova nastava će se održavati svake subote u prostorijama škole od 10 do 13 časova i trajaće do prvog vikenda u junu.

—Pripremna nastava ja organizovana iz tri različite oblasti slikanja, crtanja i vajanja. Na prvom času su deca upoznala prostor, materijal sa kojim radimo, ali i su se upoznali i međusobno. Oni su obišli sve ateljee i stekli su razliku između smerova. Danas je bilo 25 đaka i mislim da je za početak priprema to odlično, a očekujemo da se u narednom periodu priključi još učenika. Pripreme im pomažu da na prijemni ispit dođu spremniji, smireniji i sa manje treme. Danas su školu obišli i neki roditelji, što je jako važno, jer su tako mogli da steknu sliku o školi i šta je u stvari Umetnička škola, šta deca ovde uče i pre svega treba znati da ovi đaci nakon završene srednje škole imaju zanat u ruci. Bez obzira koji će fakultet završiti, jer većina njih ode negde na studije—kaže profesorka Vesna Aćimović – Panić.

Vesna Aćimović

Profesorka Vesna Aćimović –Panić

U narednoj školskoj godini za upis je predloženo šest obrazovnih profila, tri iz oblasti dizajna: tehničar dizajna grafike, tehničar dizajna tekstila i likovni tehničar, a druga tri su iz oblasti umetničkih zanata: konzervator kulturnih dobara, grnčar umetnička keramika i graver umetničkih predmeta.

IMG_7321 copy

M. H.

Mar 1, 2014 0 comments 355 views
0 FacebookTwitterPinterestEmail
Umetnost i kultura

Danica Glista:Mi smo Undergrad ekipa

by Velimir Popovic Feb 28, 2014
written by Velimir Popovic 9 minutes read

DSC_1413

Mimo regularnih, široko prihvaćenih umetničkih trendova, u svim gradovima postoje umetnici kojima popularnost i nije toliko bitna niti neophodna, mladi ljudi koji su raštrkani po svim socijalnim kategorijama i statusima, ali okupljeni oko zajedničke ideje i energije. Ono što je njima bitno je njihovo stvaralaštvo, otvoreno, neformalno, van akademskih klišea i građanskih normi različitih institucija, potreba za stvaranjem, istraživanjem i eksperimentisanjem u izražavanju svojih ideja i misli. Sloboda, život van normi, pravila, klišea, hvatanje ideja i osećaja u letu, način njihovog oblikovanja i prezentacije su neka od obeležja koje su ukalupljeni građani nazvali undergrounud–om.

Kako živi underground umetnik u Užicu? Punim životnim krilima na vetrovima duhovne slobode, iako se za život zarađuje radeći za šankom u Kući čaja.

—Treba imati sebe, dostići taj momenat da možeš tako da živiš, da ti to ne smeta–reče Danica.

Danica Nedović, Danica Glista, čak ni ne drži do toga da je prezime stečeno rođenjem nešto što treba da je definiše, njen umetnički duh je uvek u otvorenosti novog značenja samoizabranog normativnog određenja– Glista. Nije to ni prezime, to je trenutna faza underground stvaralaštvu u kome se Danica nalazi.

— Trenutno, osim skiciranja i pisanja ne radim ništa konkretno. Sad sam više u nekoj fazi spoznaje sebe, istraživanja, iščitavanja nekih stvari, formiranja misli i ideja, nego u nekom konkretnom stvaralaštvu. Kad završim s tim, posmatranjem sebe i onoga u meni što usput, svim čulima pravi neke doživljaje, verovatno će se nešto dogoditi. Ne pokušavam na silu nešto konkretno, pa kao– eto to je istina. To je meni odavno postalo jasno, da je ta istina, neka beskonačnost, da je to nemoguće. Sad sam u fazonu, da sam neke stvari od te istine doživela na neki svoj način i da će to jednom dobiti neki svoj oblik na kraju. Teško bi bilo da sve ostane tako kako je, meni bi bilo teško da to nosim sa sobom.

Danica i ekipa, do nekih većih stvari, ispoljavaju se i vidljivi su kroz fanzine. O.k, fanzini, i ..?

— Pa da, ti fanzini su bili jako popularni pre jedno deset i više godina. Mi to sad ponovo oživljavamo, to je sad naš novi, obnovljeni izraz, radimo neke nove fanzine. Prošle godine smo bili u Beogradu, u KC, gde u dve devojke koje sebe zovu Lady on the Press, a to su Rene Drobnjak, polujapanka i Ana Čavić, užičanka koja već dugo živi i radi u Londonu, organizovale Misiju fanzina pod nazivom Neki novi zinovi. One su nas pronašle, pozvale, gostovali smo tamo, imali smo svoj štand. Sve to je trajalo nekih pet dana. I poenta svega je da su se fanzini pravili u toku tog dešavanja, na licu mesta. Naš projekat se zvao Destinizacija, kao odupiranje sudbini, ili obrnuto od određenja sudbine– destiny. Mi smo tamo pravili fanzine, pa smo jedan dan pravili kolačiće sudbine, pa onda imali smo mehaničku pisaću mašinu, ništa to kompjuter, elektronika, i na licu mesta smo kucali poruke i stavljali ih u kolačiće. Bilo je jako zanimljivo, inspirativno, nešto drugačije od uobičajenih kulturnih sadržaja, a od svega toga meni je najlepše bilo što se sve dešavalo tu, u tom prostoru, na licu mesta. Sad ovi fanzini koje ovde pravimo su tako, s temom ili bez nje, uvek ima nešto zanimljivo, evo poslednji je upakovan u foliju, ambalažu za sirće, a unutra ima i poklon poster. U stvari, u svakom poklanjamo poster,i tako ekipa, nas nekoliko stalno nešto radi, ne može se reći da sad stvaramo pa sad čekamo..Samo imamo različite faze i različite oblike stvaranja.

Fanzini Undergrada

Fanzini Undergrada

Kad si pomenula ekipu, kako je to sve nastalo i kako se Danica našla u toj priči?

— Ja sam završila srednju a zatim i višu medicinsku školu, sanitarni smer, u Beogradu. U stvari, još u osnovnoj školi sam radila neke radove, prstima, rukama, zatim sam slikala, radila bojama..Onda sam pred kraj srednje škole radila lampe, to mi je tad bilo zanimljivo. Kad radiš takve stvari a nisi u umetničkoj školi, onda te svi pitaju– šta je to, šta ti to radiš, čemu to služi?! Pitaju te roditelji, baba, komšije..Nikad to stvaranje kod mene nije imalo neki put, u smislu da neko kaže–e, to je lepo! Nisam imala to, u smislu neke podrške. Pored jednog normalnog, da kažem–normalnog života, sve sam ja to radila usput. Pa, onda, u srednjoj školi sam pisala neku poeziju. Onako, pubertetski problemi, u smislu– ja sam neshvaćena, niko me ne razume, pa ljubav, patnja.. ma neka crna poezija, kako bih ja to sad nazvala. E, onda sam upoznala ljude iz Undergrada. Undergrad je ekipa koja je počela sa stvaranjem pre nego što sam krenula u srednju školu a ja sam ih upoznala krajem devedesetih. Nekako, ne znam kako, razumeli smo se, skapirali i onda je sve to krenulo. Bilo je jako teško u početku. Tada to niko nije razumeo, pa smo imali mali milion problema u smislu pitanja- šta oni to rade? Gde se okupljaju? Vidi kako se oblače? Pa, onda komentari tipa- to su narkomani, sektaši i slično. Da, bile su to jako čudne godine. Doduše, uvek i jesu.

Ko je ekipa?

— Ekipu su tad činili, a i sad Danilo Stojić, Marko Tešović, Ranka Delić, Vukadin Filipović bilo je drugih koji su nam se priključivali, uvek je imao neko nešto da kaže, uradi, da iznese neku ideju, pozivali smo i prihvatali i publiku, tako jedan otvoren koncept ekipe. I sve što znam sam od njih naučila. Danilo se bavi pisanjem i filmom, Marko takođe filmom i fotografijom, od Ranke sam naučila šivenje, vez, krojenje…Sve su to magični ljudi koji imaju neko stvaralaštvo u rukama. Bili smo u kontaktu sa sličnim ljudima iz drugih gradova, bila je to interakcija sa sličnim ljudima širom zemlje, iz Bosne, Hrvatske, Slovenije, inostranstva.

Da li ste imali neke prezentacije svojih ideja i radova?

— Bili smo u Ljubljani na Svetskom samitu književnih manifestacija, gde su bile sve moguće nestandardna književne forme. To u stvari postoji i danas ali se svake godine održava u različitom gradu. Jako neformalne stvari su na tom samitu, počev od knjiga koje su u obliku materijala pa se čitaju u rukavicama, pa različitih instalacija književnih oblika i slično. Mi smo tamo bili pozvani i otišli smo s našom knjigom Undergrad Džem ili Andergrad Jam, u kojoj su osim nas nekoliko iz Užica zastupljeni i autori iz Bosne, Hrvatske, svi autori koji su imali slične ideje. Ja sam tad pisala ljubavnu poeziju, pa je i toga bilo u knjizi. Tu fazu sam zvala Ljubavna poezija za odraslu decu.I onda smo uz knjigu imali fanzine, čak i jedan koji je bio upakovan onom mašinom za pakovanje hrane u foliju, tako smo i njega upakovali kao voće, povrće… Taj prvi susret sa Ljubljanom mi je bio fantastičan, iako je tad tamo bila vremenska apokalipsa, najveća poplava koju su doživeli, danima sam bila u gumenim čizmama s maramom na glavi, ali smo išli po klubovima sa sličnim ekipama, družili se, učili, shvatali, stvarali..Kasnije sam išla još dva puta u Ljubljanu i uvek sam imala utisak da sam kao u penziji, nekako dosadno, mirno, taj prvi put na tom samitu mi je bilo nekako najlepše izdanje Ljubljane.

Šta još od umetničkih formi rade Danica i ekipa?

— Radili smo filmove. Ja sam, u stvari svi smo veliki filmofili. Tamo negde, čini mi se, 2009. ovde, u užičkom bioskopu je bio festival Izgradnja. Tad sam i uradila svoj prvi samostalni rad, moj prvi film, crno beli, nemi, zvao se Tiramtiti–tiramtita. To je bila slatka ljubavna pričica, gde u stvari, i nisam pokazala neku ideju nego više sam se učila tehnici–kameri, montaži i sl. Bilo je tu dosta studentskih filmova, sećam se filma „Maligna ćelija”, pa Markov film „Eksperimetnalno jaje” u kome sam glumila glavnu žensku ulogu. Ja jako volim da radim te filmove. Sećam se da sam još 2006. na jednom konkursu Užice u žicama bila sa jednim kratkim filmom koji sam nazvala Danicina tripoteka. U to vreme sa lošim kompjuterima, dobijala sam instrukcije za montažu telefonom, ne bi moglo ni da se očekuje da liči na nešto, ali sam tad dala jedan svoj trenutak, sa nekom muzikom u pozadini. U to vreme smo kod mene u kući, u podrumu, imali i radionicu gde smo se bavili eksperimentisanjem i sa filmovima i svim našim idejama, pa smo radili i dekoracije za žurke sa fluorescentnim svetlima, koja su mi i dan dana zanimljivi.

S obzirom na mnoštvo različitih, nekonvencionalnih ideja, ne plašiš se neke negativne reakcije javnosti?

— Pa sve to ima dva smera. Možda je nešto dobro a možda je nešto loše ili sam ja to u tom momentu prikazala loše. Ili je sve to samo loše delovalo na tebe ili neki tvoj stav. Ili dobro. Svi smo različitih karaktera, i još uvek mi nije to jasno, kao svi treba da imamo jednaku ocenu. I loše je jedna strana života. Glupo bi bilo da je sve lepo. Meni je sve to laž kad neko kaže– u, sve je super! Ljudi ne prihvataju ružne stvari. Ili odbijaju da ih prihvataju. Pa zašto? Pa to je sve u nama.

DSC_1390

Nemaš strah od javnosti?

—Pa sve što uradiš je javna stvar, ideja ne može da stoji kući kod mene. Zašto bih je onda imala. Pri tome moraš biti spreman za javnost. Sve što moja sva čula osete, moj um pretvori u jednu sliku, jednu ideju. Sad, kad bi mi neko rekao da napišem nešto kao uvod, razradu, zaključak, ja ne bih znala to tako da uradim. Sve što stvorim, što uradim je urađeno za tebe i ti ćeš mi reći šta misliš o tome. Ja nekako i znam i ne znam, i izazivam i ne izazivam ali ti ćeš mi reći. Generalno, ja, mi, ekipa nemamo strah od toga da nam, kao neko krade ideje. Nama je to baš super. Čak se i dešavalo i onda je bilo –jeeee!evo negde je prošlo!, mada niko ne zna da smo mi to krenuli da radimo. Nije bitno, bitno je da ideja prođe. A strah od javnosti sam i savladala, nekako, jer, kad se više puta pojaviš negde onda ti je to kao nešto normalno. Sećam se kad smo Danilo, Ljuban Cuburović i ja nastupali u Rex–u u Beogradu. Danilo je radio video projekciju, Ljuban muziku, ekperimentalnu, skreč muziku, i ja sam govorila tekst. Imali smo slobodnu temu, i jeste da sam prethodno napisala koncept, u toku samog izvođenja sam menjala redosled, izgovor, rečenice.Više sam imala strah od Rex centra kao neke uštogljene sredine u kojoj je zabranjeno pušenje, pa tako neke zabrane odmah daju utisak neke rigidnosti i slično.

Šta ekipa sad radi, aktivni ste?

— Pa nekako smo se svi razišli, ovde smo Vukadin Filipović i ja, Danilo je u Beogradu, ima nas nekako na sve strane od Švajcarske do Dubaia, skupljamo se, kad ko može i ima nešto da nas okupi, neku ideju i slično. Uglavnom se podržavamo u različitim delatnostima u kojima je svako našao neko svoje zanimanje ili život, ali kad je u pitanju neka nova ideja, novi projekat, onda smo svi tu! Evo, ja sam u Kući čaja, ovde sam!

 M.Nikolić

 

Feb 28, 2014 1 comment 440 views
0 FacebookTwitterPinterestEmail
OdbojkaSport

Odbojkaški spektakl u Užicu

by Velimir Popovic Feb 28, 2014
written by Velimir Popovic 2 minutes read

WP_20140226_041

 Bilo je to predivno odbojkaško veče u dvorani Veliki park, dvorani koja je svedok velikih uspeha legendarnih odbojkašica! U sredu je dvorana Veliki park bila mesto velike pobede užičkih odbojkaša koji su slavili protiv velikog rivala Metalac Takovo sa 3:1 (25:20, 26:24, 19:25, 25:23). Prisustvo velikog broja sjajnih navijača, veliki značaj utakmice i teret igranja za poen više, a ne za atraktivne poene sputali su domaće odbojkaše. Igrali su pod grčom, ali ih je nosila velika želja. Dosta se grešilo, ali predaje nije bilo. Upornost i izdržljivost, koju su pokazali u drugom i četvrtom setu, ih je odvela u značajnu pobedu i značajnu prednost u odnosu na Milanovčane pred predstojeće prvenstvene izazove.

Bilo je to veče  velikog Nemanje Lazić! EL GRANDE NEMANJA je sjajnim blokom izbacio iz igre mladog korektora Ćosića iz igre, a raznovrsnim rešenjima u napadu dovodio do ludila odbranu gostiju. Ali, najbolji igrač današnje utakmice je, uz sjajnu publiku, bio izvanredan tim Užica. Teret prvog igranja pred velikim brojem navijača izneli su velikom željom! Teret igranja sa dosta grešaka izneli su velikom upornošću! Teret igranja sa velikim brojem padova izneli su mentalnom snagom! Svih 12 igrača Užica je sastavilo mozaik velike pobede! Bravo, momci! Savladan je tim koji ima odlične igrače sa ogromnim iskustvom.

U narednom kolu Užice je slobodno. Predah će dobro doći pred velike izazove u četvrtom i petom kolu  gde će snage odmeriti sa ekipama FAP Livnica i Gračac.

Metalac Takovo: Miljanović, Polomac, Zekavica, Manojlović, Ćosić, Milošević, Đurković, Ignjatović (kap), Rafailović, Jestorović, Drinčić, Petrović (lib); trener Slobodan Ivović;

Užice: Bane Nenadić 15 poena (napad 29/13 – 45 %, 4 greške u napadu; 12 odbrana; prijem 18/38 – 47 %, 2 asa protivnika; 18 servisa – 2 asa, 4 servis greške); Bojan Tripković (2 odbrane; 4 servisa); Nikola Lazić 5 poena (napad 3/3 – 100 %; 1 blok; 11 servisa – 1 as); Marko Luković 2 poena (6 servisa – 2 asa, 1 servis greška); David Janjić 6 poena (napad 9/4 – 44 %, 5 grešaka u napadu; 2 bloka, 1 odbrana; 5 servisa – 1 servis greška); Bojan Sredojević 5 poena (napad 2/2 – 100 %; 3 bloka; 7 servisa); Aleksa Toskić 1 poen (napad 1/1 – 100 %; 2 odbrane; 3 servisa); Nemanja Lazić (kap) 29 poena (napad 42/22 – 52 %, 5 grešaka u napadu; 7 blokova, 10 odbrana; prijem 2/9 – 22 %, 1 as protivnika; 12 servisa – 2 servis greške); Đorđe Tošović 11 poena (napad 23/11 – 48 %, 4 greške u napadu; 9 odbrana; 13 servisa – 1 servis greška); Filip Avramović 5 poena (napad 6/5 – 83 %, 1 greška u napadu; 2 odbrane; 13 servisa – 1 servis greška); Petar Ignjatović (prijem 1/1 – 100 %); Mladen Radovanović (lib) (4 odbrane; prijem 13/24 – 54 %, 2 asa protivnika). Treneri: Slobodan Bogosavljević i Vladimir Krsmanović.

Izvor: OK Užice

Feb 28, 2014 0 comments 542 views
0 FacebookTwitterPinterestEmail
Film i TV

Art bioskop u novom ruhu

by Velimir Popovic Feb 27, 2014
written by Velimir Popovic 2 minutes read

 bioskop

Ljubitelji filma u Užicu će u bioskopu Art, od sredine marta, biti u prilici da najnovije filmove gledaju u digitalnoj tehnici, zahvaljujući novoj opremi koja će uskoro biti postavljena.

Za sve filmske sladokusce istančanog ukusa, ovo znači da će u pokretnim slikama na velikom platnu moći da uživaju uz celokupan utisak, koji podrazumeva kvalitetnu sliku i zvuk.

—Novi sistem prikazivanja podrazumeva digitalnu tehniku koja će zameniti dosadašnju 35 milimetarsku celuloidnu traku. Ova digitalna oprema ima i dodatak 3D format, koji omogućava gledanje filma u tri dimenzije, ali samo onih ostvarenja koja su snimljena u tom formatu uz pomoć naočara koje idu uz ulaznicu. Digitalizacijom će se poboljšati oštrina i kvalitet slike, a time i zvučni sistem—rekla je Biljana Cvijović, direktorka Art bioskopa.

30

Nova oprema će ujutru stiću u Užice, a prema rečima direktorke, 11. marta dolaze tehničari iz Nemačke koji će instalirati tu opremu.

—Postavljanje te opreme bi trebalo da traje tri dana, tako da se nadamo da bismo od 15. marta, ako sve protekne kako treba, mogli da prikazujemo nove filmove sa novom opremom.

Zahvaljujući ovoj tehnici svaki novi film koji se pojavi na tržištu u tom formatu biće odmah prikazan i u Art bioskopu.

—Ova oprema omogućava bioskopima da budu aktuelniji. Jer više ne moraju da čekaju da se oslobode kopije, već će u roku od 24 časa distributer koji je posrednik između nas mejdžera i producenata proslediti taj film svima koji imaju digitalnu opremu i oni mogu odmah da ga prikažu—objasnila je Cvijovićeva.

29

Na pitanje da li će nova oprema dovesti do promene cena ulaznica, direktorka je odgovorila:

—Verovatno će biti manjih izmena, jer je ova oprema izuzetno skupa, ali ne drastičnih, jer ekonomski i životni uslovi diktiraju sve ostalo. Mi se trudimo da cena ulaznice bude najniža koju možemo da postignemo, ali mi sami  ne određujemo cenu već se to radi u dogovoru sa distributerom.

M. H.

Feb 27, 2014 0 comments 394 views
0 FacebookTwitterPinterestEmail
Muzika

Dado Topić u GKC

by Velimir Popovic Feb 27, 2014
written by Velimir Popovic 0 minutes read

KAD NEMAS NASLOVNU

U Gradskom kulturnom centru u subotu, 1. marta  u 21 čas nastupiće  Dado Topić. Karte u pretprodaji po ceni od 500 dinara se mogu kupiti svakog radnog dana u GKC,a na dan koncerta će koštati 700 dinara.

Feb 27, 2014 0 comments 346 views
0 FacebookTwitterPinterestEmail
Umetnost i kultura

Premijera komada „Smećarnik” 12. marta

by Velimir Popovic Feb 27, 2014
written by Velimir Popovic 0 minutes read

 Smecarnik - plakat B2 TEKST

U Narodnom pozorištu u sredu,  12. marta biće izvedena 527. premijera našeg pozorišta! Ovog puta imaćemo priliku da uživamo i spoznamo nešto o našoj sadašnjosti i nama samima u predstavi „Smećarnik”, po tekstu Koste Peševskog, a u režiji Stevana Bodrože.

U predstavi igraju: Vahidin Prelić– Bobi, vlasnik kafića, Goran Šmakić– Putnik, koji čeka vizu, Igor Borojević– Toza, besposličar iz Beograda, Nemanja Hadži Jovanović– Fijoka, službenik iz Beograda, Momčilo Murić–Pijanac i njegova Doga, Slobodan Ljubičić– Kostimirani Četnik, Tanja Jovanović– Milica.

Dramaturg ove predstave je Olga Dimitrijević, scenografija –Marijana Zorzić Petrović, a kostimograf Snežana Kovačević.

Feb 27, 2014 0 comments 321 views
0 FacebookTwitterPinterestEmail
Umetnost i kultura

Snežana i sedam patuljaka u petak na Maloj sceni

by Velimir Popovic Feb 26, 2014
written by Velimir Popovic 0 minutes read

KAD NEMAS NASLOVNU

Na Maloj sceni Narodnog pozorišta u petak, 28. februara u 18 časova biće odigrana predstava Snežana i sedam patuljaka, Ljubivoja Ršumovića u režiji Branka Popovića.

Feb 26, 2014 0 comments 317 views
0 FacebookTwitterPinterestEmail
Film i TV

Francuski filmski karavan u GKC

by Velimir Popovic Feb 26, 2014
written by Velimir Popovic 1 minutes read

KAD NEMAS NASLOVNU

Od ponedeljka, 24. do 27. februara u Gradskom kulturnom centru traje  Francuski filmski karavan u okviru ciklusa „Horizonti” na koji je ulaz slobodan.

U sredu, 26. februara u 20 časova biće prikazan film Mobile Home (Francuska, Belgija, 2012, 95’), režija: Fransoa Piro, uloge: Artir Dipon, Gijom Gui, Žan-Pol Boner.

Simon je napustio devojku i posao u gradu i odlazi u rodno mesto gde žive njegovi roditelji u penziji. Tamo pronalazi Žilijena, druga iz detinjstva, koji živi sa ocem. Jedne večeri, naprasno, ova dvojica tridesetogodišnjaka odlučuju da ispune dečački san: odlazak na veliko putovanje. Kupuju kamping vozilo i kreću na put puni entuzijazma. Međutim, vozilo im se pokvari…

U četvrtak, 27. februara u 20 časova prikazuje se film Amerikano (Francuska, 2011, 105’), režija: Matje Demi, uloge: Matje Demi, Selma Hajek, Žeraldina Čaplin.

Marten živi u Parizu sa Kler. Njihova veza nema budućnost. Kada mu umre majka, koja je živela u Kaliforniji, Marten mora da se vrati u grad svog detinjstva kako bi se pobrinuo za formalnosti koje se tiču nasledstva. Uznemirujuće slike iz njegovog detinjstva počinju da se vraćaju na površinu …

Feb 26, 2014 0 comments 296 views
0 FacebookTwitterPinterestEmail
Umetnost i kultura

Janko Radišić: Upornost i sudbinu usmerava

by Velimir Popovic Feb 26, 2014
written by Velimir Popovic 10 minutes read

janko radisic

Vreme u kome živimo odavno nas beleži kao ljude koji čekaju. Čekamo–bolja vremena koje ovdašnje vreme ne razaznaje drugačije nego kao nadu.Nadamo se da će nam država dati novac da obnovimo pozorišta, da snimamo filmove, da organizujemo festivale, da će mladi ljudi koji su proveli godine na akademijama dobiti prvu priliku, prvi ozbiljan posao, da će stariji dobiti kvalitetne uslove da rade ono što bi, kroz umetnost doprinelo kvalitetu tog istog vremena koje ne čeka nas koji čekamo.

Janko Radišić (1986), mladi glumac, koji je puno godina posvetio ispunjenju svoje želje koju je jedinu razaznao kao mogući način da se oseti vrednim i ispunjenim u životu, čeka i radi. Doduše, jako malo glumačkog posla, ali ima dovoljno i strpljenja i istrajnosti.

U Vašem životu, postoje tri paralelna sveta, i gluma i muzika i ono što bi neko najmanje očekivao od umetnika- gajenje pečuraka bukovača. Kako se sve to slaže?

— Gluma je moj životni poziv, moje opredeljenje i za to sam se školovao, to imam nameru i da radim. Orkestar u kome sviram, Zvuci stare Srbije je nešto što je u razvoju, budući da postoji tek nešto više od godinu dana, i da je za kratko vreme dobilo dozu ozbiljnosti i tek nam predstoji veliki rad. Pečurke bukovače su tu, kao sporedno zanimanje, dodatni izvor prihoda koji mi je i omogućio da završim akademiju, a i nije toliko zahtevno ni opterećujuće da bih zapostavio ili glumu ili muziku, ili da bi me vezalo za jedno mesto.

Onda, da krenemo od glume. Obično svi pričaju da su jako rano znali da će postati glumci i da se ceo život okrenuo ka tom cilju. Kako je Vaša glumačka priča počela?

— Završio sam srednju građevinsku školu, što nema nikakve veze sa glumom. Mnogi su me pitali odakle ideja da budem glumac? Nisam imao kao što neki kažu od malena ideju da budem glumac. Ja sam od malih nogu želeo da sviram gitaru, jer se muzikom bavim od drugog razreda osnovne škole. Jednostavno, u trećem razredu srednje škole, razmišljajući o fakultetu, o tome šta bi moglo da bude moj poziv, s obzirom na sklonosti i na karakter i došao sam do toga da ne bih mogao da budem u kancelariji od sedam do tri i da radim nešto.., niti u nekoj fabrici osam sati, i onda sam shvatio da bi gluma kao zanimanje najviše odgovaralo mojoj ličnosti. Gluma je posao kao i svaki drugi posao, to sam i tada znao, bez obzira što ljudi, pogotovo mlađeg doba imaju sklonost da na to zanimanje gledaju kao na nešto uzvišeno, onostrano, mistifikuju ga. Gluma je mukotrpan i težak posao, dosta truda i rada treba da se dođe i do nekih lepših trenutaka tog poziva kao što su premijere, kokteli, slava i slično što ljudi u suštini i vezuju za glumce. Baviti se tim poslom celog života nije ni malo lako, to mi glumci između nas znamo.

I onda je došla Akademija?

—Na prvi prijemni na Akademiju sam izašao još 2004. godine, kada sam bio u srednjoj školi,  da vidim kako to izgleda, šta se traži i da vidim šta da spremim naredne godine kad završim srednju školu. Već 2005., znači odmah posle srednje škole sam bio u užem izboru, znači od 160 kandidata, bio sam među 30 najboljih, ali nisam bio primljen. S obzirom da sam se sam spremao, sam birao tekstove, smatrao sam da je to veliki uspeh, i to mi je dalo nadu, podsticaj i sigurnost u svoje kapacitete. Sledeće, 2006. sam takođe bio u užem izboru, ali opet nisam bio primljen. Rekao sam sebi– O.k. znači imam talenat, znanje, harizmu, već šta je potrebno za taj posao i neću odustati, niko mi nije rekao da nisam za to. U međuvremenu, kao svi koji upisuju glumu ili neko drugo zanimanje vezano za pozorište ili film, konkurisao sam na svim akademijama–i u Beogradu i Novom Sadu i Prištini, gde god je bilo moguće. Kako ni 2007. nisam upisao, kada je Borisav Isaković primao klasu, sreo sam Ljubomira Majeru kod koga sam bio u mom prvom pokušaju na prijemnom i rekao da mi je to već deseti prijemni i da mi nikad niko nije rekao da nisam za glumu, da onda, sam sebi kažem da se opredelim za nešto drugo, da ne gubim vreme. Tada mi je Majera rekao da ne odustajem, da budem uporan i meni je upravo to trebalo, ta vrsta potvrde ili ohrabrenja, da bih nastavio da pokušavam. Moja porodica me je sve vreme podržavala, sećam se da mi je otac rekao da će me podržavati ako budem hteo i u 35–toj da pokušam. Sledeće, 2008. sam otišao u vojsku, a onda naredne godine ponovo na prijemni. Tada sam kod Ljubomira Majere opet bio u užem izboru, ali je opet pred komisijom koja je odlučivala, nekakva finesa nedostajala. Tada sam odlučio da je bilo dosta, ipak je to bio osamnaesti prijemni, i otišao sam na privatnu Akademiju u Bijeljinu i tamo položio prijemni, upisao i završio.

Da li ste uspeli da dokučite šta je to nedostajalo svih tih osamnaest puta da se pređe i ta granica između užeg izbora i prijema na Akademiju?

— Ni dan danas mi nije jasno. Čak sam, znajući da se za upis na glumu traži, da tako kažem– materijal koga će profesori i akademija kao obrazovna ustanova moći da nauče da bude glumac, izbegavao i da se amaterski bavim glumom, da ne bih od sebe napravio dobrog amatera, a time i lošeg profesionalnog glumca s kojim akademija ne zna šta bi, jer već u početku ima nekakva znanja ili veštine koje nisu u skladu s osnovnim pravilima profesije.

DSC_1408

A nije Vas toliki broj pokušaja pokolebao?

— Nisam sedeo i čekao sledeći prijemni. Radio sam puno toga, čak i kao konobar, a onda je i 2008. krenula ta priča sa pečurkama bukovačama. Nikad nikome nisam savetovao ni da pokuša ni da ne pokuša da upiše glumu, jer sam za sebe shvatio da, ako je to ono čim želiš da se baviš, onda sve ostalo nema smisla i nisam sebe ni  tražio u nečem drugom. Tokom 2009. sam razmišljao, pošto smo već imali pečurke, da kao krajnji izlaz, ako ne uspem, upišem i agronomiju u Čačku i da se bavim poljoprivredom na jedan naučan i ozbiljan način. U krajnjem slučaju, u zemlji u kojoj živimo i vremenima u kojima smo, jedino što može da se radi i da se proda je hrana. Kad smo krenuli s pečurkama i hteli da registrujemo gazdinstvo, nismo mogli da upišemo šifru delatnosti u obrazac, jer jednostavno u registru Ministarstva poljoprivrede nije postojala ta šifra, što je bio još jedan od paradoksa u regulativama našeg društva.

I šta se desilo posle Akademije, posle godina rada i muke, kako ste zamišljali situaciju oko posla?

— Daleko od toga da sam očekivao da ću odmah naći posao. Odmah po završenom školovanju sam se vratio u Užice. Počeo je i rad u orkestru, pa onda tu je i naš porodični posao. Znao sam da će za posao glumca biti jako teško. Međutim, išao sam na jedno deset kastinga u Beograd. Ne mogu da razmišljam i ne mislim kao mnoge kolege, da je sve to poludirigovano. Ja verujem, da ako se pojavim sto puta, sto prvi put će neko reći– e ovakav nam treba, ovakvo lice, karakter, ili ne znam šta za ovu ulogu. Jednostavno je bolje biti tu nego kao puno svršenih glumaca odustati i nikad ne zaigrati. U međuvremenu, imao sam i priliku da igram u filmu i seriji Odumiranje koju je radio Branislav Trifunović, pa u pozorištu u predstavi Snežani i sedam patuljaka, a i u projektu Divlji, divlji zapad.

Projekat Divlji,divlji zapad i Snežana su pozorišna iskustva, jedina posle Akademije?

— Da, s obzirom da sam diplomirao prošle godine, na poziv reditelja Branka Popovića sam došao u pozorište i tu smo kolega Nikola Popović i ja odigrali te uloge patuljaka bez honorara. U stvari, to je moja prva zvanična pozorišna sezona. A Divlji, divlji zapad je kao ideja nastao 2012. god. i to je počelo u saradnji sa Regionalnim centrom za razvoj, a tema je bila–položaj mladih u Užicu. Dušan Radojičić je dramski uobličio sve naše ideje, i ono što je počelo kao odlična zabava i razmena ideja, završilo se kao predstava koja je doživela jako dobru, pozitivnu reakciju publike. Do sada smo je igrali, na žalost, samo šest puta, ali to još uvek nije ni gotova ideja niti predstava i tek na tome treba da radimo. Osim toga, radio sam i muzičko–poetske večeri, gde sam s gitarom, uz staru muziku, pesme Mikija Jevremović, Đorđa Marjanović, Balaševića iz ranog perioda, dakle, jednu nostalgičnu muziku,govorio stihove. Mladi ljudi, plašim se, danas ni ne znaju prave vrednosti poezije, niti stihove uče mimo onoga što se traži u školi, ali za tu vrstu nostalgije u kombinaciji s poezijom uvek ima publike. Meni je to jako lepa i ideja i spajam i muziku i glumu, i voleo bih da imam više prilika za takve nastupe.

A iskustva na filmu?

— Jako sam zahvalan Banetu Trifunović što me je zvao za taj film i seriju. Nije to ništa posebno veliko, dva dana snimanja, jako mala uloga ali,vidim se! Filmovi su zahvalni zbog toga što može da se uradi dosta ponavljanja scena, zato i jesu uvek dobri u nekom smislu, jer reditelj može zahtevati da se scena ponavlja dok on ne bude zadovoljan. Publika je drugo, da li će prihvatiti ideju reditelja ili ne. Meni je to stvarno bilo jako, jako lepo iskustvo, pogotovo što su se svi iz ekipe prema nama, mladim glumcima odnosili kao prema sebi ravnim, bez gledanja s visine, bez obzira koliko naše uloge bile male.

Rekli ste da je i rad u orkestru Zvuci stare Srbije takođe jedan ozbiljan rad?

—Da, taj orkestar neguje jednu vrstu muzike koja je deo naše istorije, tradicije, kulture koja se još jedino može videti u Kulturno umetničkim društvima. Kako sviram gitaru od malena, a prvi susret sa scenom, znači, prvi javni nastup je bio kao član orkestra KUD Prvi partizan, onda mi je i to zanimanje sastavni deo dosadašnjeg života. Mi postojimo nešto više od godinu dana, i uglavnom radimo sa Kulturno umetničkim društvima iz dijaspore. Za sada su tu Nemačka, Austrija, Švajcarska, Slovenija. Dosta putujemo, sviramo na smotrama i nastupima naših folklornih grupa u dijaspori i trudimo se da svima izađemo u susret i svima ugodimo. Prošle godine, 19. maja bili smo na smotri folklora dijaspore u Nišu, ove godine smo na istu manifestaciju pozvani u Banja Luku. Osim toga, u julu ćemo nastupiti u Francuskoj, samo kao orkestar, i to na poziv Žan Roša, predsednika CIOF-a , Međunarodne asocijacije folklora Evrope na jednom festivalu koji je u kategoriji pet vodećih svetskih festivala. Zato kažem da je to jedna jako ozbiljna priča.

S obzirom da ste se odmah po završetku školovanja vratili u Užice, a nemate stalan angažman u pozorištu, šta očekujete?

— Konkretno i sve i ništa. Ovde imam ovaj posao sa pečurkama, tu je i orkestar ali ništa od toga me ne drži da moram da budem ovde. Naravno da bi bilo lepo i više od toga ostati u svom rodnom gradu, ali prilike u kojima pozorište jedva i sebe izdržava što se novca tiče ne pružaju mnogo očekivanja. Sećam se jedne anegdote s akademije, kad je bilo teško vreme i profesori nisu imali redovne plate, no dolazili su iz Beograda redovno na predavanja. Oliver Njego, koji nam je predavao tehniku glasa, je pričao kako bi trebalo da imaju bolje uslove za rad, ipak su oni odgovorni za nas, za naše buduće ličnosti, u krajnjoj liniji za živote i rekao da mu to i ne pada toliko teško koliko to što ne može  da „podnese  da vidi svog svršenog studenta, mladog glumca kako, na primer, prodaje pečurke na pijaci!” Rekao je to slučajno, kao primer, ali se cela klasa toliko zasmejala, znajući da ja od toga plaćam sebi školovanje, da se našao začuđen zašto se smejemo. Rekao sam mu – „pa dobro, profesore, gde baš pečurke nađoste!” Izvinjavao mi se sledećih nekoliko predavanja. Eto, taj preduslov glumca koji prodaje pečurke još nisam prevazišao, no, kako sam bio uporan i istrajan s prijemnim ispitima, tako ću biti uporan i sa prilikama da radim ono što najviše volim, što sam u suštini i ja, a to je –gluma!

M. Nikolić

Feb 26, 2014 0 comments 326 views
0 FacebookTwitterPinterestEmail
Film i TV

Povratak u ring

by Velimir Popovic Feb 26, 2014
written by Velimir Popovic 1 minutes read

povratak-u-ring-baner

SALA 2

Od 27. februara do 5. marta

u 21.30 časova

cena ulaznice: 250 dinara

Žanr: komedija, sport

Trajanje: 113 min.

Premisa: Rivalstvo koje je raslo 30 godina

Glavne uloge: Robert de Niro (Robert De Niro), Silvester Stalone (Sylvester Stallone), Kim Bejsinger (Kim Basinger), Alan Arkin (Alan Arkin), Entoni Anderson (Anthony Anderson), Ajerland Boldvin (Ireland Baldwin)

Scenario: Tim Keleher (Tim Kelleher), Rodni Rotman (Rodney Rothman)

Režija: Piter Sigal (Peter Segal)

SINOPSIS

Henri Šarp i Bili Mekdonen su dva lokalna borca iz Pitsburga čije vatreno rivalstvo privlači pažnju cele nacije. I jedan i drugi su po jednom pobedili, a uoči odlučujućeg, trećeg sučeljavanja 1983. godine Henri je naglo i bez objašnjenja objavio da se povlači, čime je obojici nokautirao karijere. Trideset godina kasnije bokserski promoter Dante, namirisavši veliki novac, daje im je ponudu koju ne mogu da odbiju: ponovni ulazak u ring i obračun do konačnog rezultata.

Međutim, pri prvom susretu posle toliko decenija njihov sukob slučajno se pretvara u urnebesni događaj koji ubrzo može videti celi svet. Histerija društvenih medija pretvara njihov lokalni meč u događaj koji se ne sme propustiti. Prežive li treninge, možda će doživeti još jedan međusobni obračun.

 

Feb 26, 2014 0 comments 362 views
0 FacebookTwitterPinterestEmail
DešavanjaUmetnost i kulturaUžice

Kreativne radionice–edukacija, hobi, zanimanje

by Velimir Popovic Feb 25, 2014
written by Velimir Popovic 1 minutes read

IMG_7274

U umetničkoj školi „Mašnica”, pored redovnih časova crtanja i slikanja, pripreme za polaganje prijemnih ispita na srednje umetničke škole i umetničke fakultete,  u toku je  obuka više kreativnih tehnika:

– dekupaž

– origami

– one stroke paintig

– pačvork

– dekoraciju tekstilnih materijala  i kože

–dekoraciju stakla i keramike

– papier mache

– izrada lutki

U okviru ovih obuka, polaznici će biti u mogućnosti da se stručno, brzo i efikasno obuče za neke od ovih praktičnih umetničkih disciplina, koje mogu postati, ne samo dodatno obrazovanje koje omogućuje kvalitetnije sagledavanje sebe i okoline, nego i hobi ali i jedan od dodatnih izvora prihoda.

slika1

Osim obuke, praktičnog korišćenja slobodnog vremena i zabave koju ovakva vrsta kreativnog rada pruža uz razmenu iskustava i ideja, uz mala ulaganja, najuspešniji radovi polaznika biće izloženi na prodajnoj izložbi koja se planira krajem maja.

Školu vodi Snežana Kovačević, akademski umetnik, kostimograf u Narodnom pozorištu, a svi zainteresovani mogu se javiti na br. tel. 062 882 71 41, ili u prostorijama RCU kod Doma Petar Radovanović, ponedeljkom i subotom, od 18 časova.

Feb 25, 2014 0 comments 362 views
0 FacebookTwitterPinterestEmail
Umetnost i kultura

Umetnička škola:Pripremna nastava i Dan otvorenih vrata 1. marta

by Velimir Popovic Feb 25, 2014
written by Velimir Popovic 2 minutes read

slika1

Umetnička škola u Užicu danas je predstavila obrazovne profile za narednu školsku godinu i najavila početak pripremne nastave za one koji se odluče da upišu ovu školu.

Za upis je predloženo šest obrazovnih profila, tri iz oblasti dizajna: tehničar dizajna grafike, tehničar dizajna tekstila i likovni tehničar, a druga tri su iz oblasti umetničkih zanata: konzervator kulturnih dobara, grnčar umetnička keramika i graver umetničkih predmeta.

—Na svih šest obrazovnih profila predloženo je da se upiše po sedam učenika. Danas u eri računara su đaci mnogo zainteresovani za profil tehničar dizajna grafike, a deca se pod uticajem verske nastave dosta opredeljuju i za smer konzervator kulturnih dobara  sa idejom slikanja ikona. Ali, bih istakla da mi uvek popunimo sve smerove, jer ima interesovanja za sve profile—istakla je nastavnik, Ivana Stamatović.

U subotu, 1. marta počinje pripremna nastava iz predmeta slikanja, crtanja i vajanja, koja će se održavati svake subote od 10 do 13 časova i trajaće do prvog vikenda u junu. U subotu, 1. marta biće organizovana manifestacija Dan otvorenih vrata, od 10 časova, u okviru koje će svi koji žele imati priliku da obiđu školu, da vide radionioce, šta i kako đaci rade i šta mogu da nauče tokom četiri godine školovanja.

—Krajnji cilj pripremne nastave je da mladi ljudi ovladaju osnovnim tehnikama, kako bi izrazili svoju darovitost. Naravno Dan otvorenih vrata je prilika da zainteresovana javnost ostvari uvid u specifičnost ove škole, jer tada otvaramo vrata, ateljea i radionica gde se u redovnom nastavnom procesu, đaci pripremaju za ličnu, profesionalnu i društvenu afirmaciju—rekao je mr Obradin Ješić, direktor Umetničke škole.

Đaci su naznačili značaj i prednosti pripremne nastave.

—Pre dolaska na pripremnu nastavu sam odlučila koji smer želim da upišem, ali mi je pripremna nastava omogućila da budem sigurnija u sebe, ovladala sam nekim tehnikama i posle nisam imala veliku tremu na prijemnom—objasnila je učenica Vanja Zečević.

—Na pripremnoj nastavi većina učenika stekne osnovno pred znanje i to im omogući da se lakše odluče za jedan od smerova u školi. Meni se najviše dopao rad sa glinom i zbog toga sam odlučio da upišem smer grnčar—rekao je učenik Marko Varaja.

N. H.

Feb 25, 2014 0 comments 341 views
0 FacebookTwitterPinterestEmail
KošarkaSport

Seniori Play Offa izgubili od Studenta

by Velimir Popovic Feb 25, 2014
written by Velimir Popovic 4 minutes read

naslovna playoff

Seniori Play Offap poraženi su u derbi meču od Studenta iz Bajine Bašte rezultatom 71:77 (22:20, 16:13, 11:21, 22:23). Mladi igrači Play Offa borili su se lavovski protiv iskusnog i kvalitetnog protivnika.

Posle prvog poluvreme Play Off je imao vođstvo od pet razlike. Bila je to dobra igra sa nizom lepih poteza. Početak treće četvrtine protekao je u znaku Studenta koji je iskoristio odsustvo sa terena Živka Skokovića koji je imao četiri lične greške i uspeo je da izjednači. Na kraju treće deonice bilo je pet poena prednosti za goste. Mladi igrači Play Offa su imali pad koji je na početku poslednje četvrtine Student iskoristio i serijom 6:0 došao do 11 poena razlike. Play Off se nije predavao i na dva minuta do kraja imali su četiri poena zaostatka i napad koji nisu uspeli da iskoriste i Student je na kraju zasluženo slavio sa šest poena razlike i približio se ulasku u viši rang. Iskusni Nikola Bakračlić  je svoju ekipu predvodio do pobede sa 23 poena i 10 asistencija, Švabic je dodao 15, Žunic 12, Đukić i Novaković po 8 poena. U ekipi Play Offa u strelce su se upisali Nenad Milenković sa 18, Igor Milovanović sa 13, Nemanja Valjarević sa 11, Živko Skoković sa 10, Marko Arsenović sa 8, Nemanja Karaklić sa 6, Vladimir Todorović sa 4, Aleksandar Ristić sa 1 poenom.

U sledećem kolu seniori Play Offa gostuju u Ivanjici.

Juniori Play Offa su zabeležili devetu pobedom za redom. Ovoga puta savladali su Ras iz Prijepolja sa 94:73 (17:16, 33:15, 12:23, 32:19). Juniore je do nove pobede predvodio Nenad Milenković sa 27 poena, Arsenović je postiga 18, Todorović 16, Milovanović 14, Danilović 6, Milinković 5, Smiljanić 4, Kovačević 2 poena. U gostujućoj ekipi bolji od ostalih bio je Tomašević sa 39 poena.

Juniori su slobodni u narednom kolu.

Kadeti Play Offa zabeležili su pobede u duelu sa Rasom.

Play Off 1 je slavio rezultatom 77:53 (21:9,20:14,17:16,19:14). Najefikasniji u pobedničkoj ekipi bio je Aleksa Papić sa 17 poena, Rizvanović je dao 16, Adžić i Pavlović su postigli po 13 poena.  U gostujućoj ekipi bolji od ostalih bio je Kozić sa 15 poena.

Play Off 2 je slavio još ubedljivije rezultatom 104:57 (20:9,15:24,33:11,36:11). U play Offu su se istakli Đunisijević sa 23 poena, Čubić sa 21 poenom i 15 asistencija, Stanojčić sa 20 poena. U gostujućoj ekipi istakao se Kozica sa 18 poena.

U narednom kolu Play Off 1 gostuje Slogi u Požegi, a Play Off 2 je slobodan.

Pioniri Play Offa su ubedljivo poraženi od ekipe Mladosti u Čačku u okviru petog  kola Kvalitene lige. Mladost je slavila  sa 92:45 (20:09,23:14,29:11,20:14). Od počsaetka do kraja na terenu je postojala jedna ekipa, a to je bila Mladost koja je željom i energijom zasluženo slavila protiv indisponirane ekipe Play Offa. U ekipi Mladosti su se u strelce upisali svi igraci: Luković sa 15, Acev sa 13, Pantović sa 14, Nikolić sa  8, Trifunović sa 8,Sušic  sa 7, Simović sa 10, Nenadić sa 7, Radivojević sa  2, Tanasković sa 5, Đoković sa 3 poena. U ekipi Play Offa Đurđić je dao 11, Trnavčević 8, Micić 7, Bjelaković 5, Mulina 4, Koprivica 4, Lazarević 4, Kojadinović 2 poena.

U narednom kolu Play Off gostuje ekipi Okk Užica.

Mlađi pioniri su izgubili u Čacku od Mladosti rezultatom 58:36 (24:7,13:11,12:7,9:11) u okviru trećeg kola Kvalitentne lige.

U sledećem kolu Play Off dočekuje Borac iz Čačka.

U Regionalnoj ligi obe pionirske ekipe su slavile.

Play Off 1 nad Ivanjicom 80:50 (19:9,21:9,21:11,19:21). U pobedničkoj ekipi Milović je dao 16 poena, Ratko Đunisijević 10, Nestorović 12 poena. U ekipi Ivanjice bolji od drugih bio je Vedić sa 21 poenom.

Play Off 2 je savladao Mladost iz Lučana rezultatom 69:54 (15:15,25:17,15:11,14:11). U pobedničkoj ekipi Lazarević je dao 23 poena, Šapić 5, Delić 8, Čubić 2, Bukvić 2, Trnavčević 13, Topalović 8, Jovanović 4, Mirković 2, Udovičić 2 poena. U ekipi iz Lučana bolji od ostalih bio je Milosavljević sa 22 poena.

U narednom kolu Play Off 1 gostuje Kliku u Arilju, Play Off 2 dočekuje Ivanjicu.

Izvor: KK Play Off

Feb 25, 2014 0 comments 404 views
0 FacebookTwitterPinterestEmail
Zanimljivosti

Osvojite knjigu u nagradnoj igri

by Velimir Popovic Feb 25, 2014
written by Velimir Popovic 2 minutes read

naslovna nagradna igra 1

Za sve čitaoce ponovo smo u saradnji sa Izdavačkom kućom „Laguna” obezbedili zanimljive poklone. Ovog utorka smo pripremili knjigu Stakleni grad, Imodžen Robertson. Svi koji se u toku dana jave i tačno odgovore na nagradno pitanje, imaju mogućnost da postanu dobitnici ovog romana. Izvlačenje dobitnika će biti obavljeno u sredu, a dobitnik će putem e-mail adrese biti biti obavešten o preuzimanju nagrade. Odgovore na postavljeno pitanje koje se nalazi na kraju teksta treba poslati na e-mail adresu: office@ero.rs.

stakleni_grad_v

 

STAKLENI GRAD, IMODŽEN ROBERTSON

 Ukratko o knjizi

Raskošna priča o prevari, izdaji i osveti u Parizu 1909; drama sa elementima trilera i ljubavne priče.

Sadržaj

Pariz 1909: grad kontrasta i ambicije, lepote i prevare…

Mod Hajton dolazi u čuvenu Akademiju Lafond da slika, ali i da pobegne iz svog skučenog rodnog grada u Engleskoj. Skupila je svu snagu da pobegne, ali Pariz guta novac. Dok njene kolege studenti uživaju u vrtoglavim radostima bel epoka, Mod zapada u siromaštvo i bedu.

Gladujući i strahujući od još jedne hladne pariske zime, Mod prihvata posao družbenice mladoj i lepoj Silvi Morel. Ali Silvi ima tajnu: zavisnica je od opijuma. Pošto je Mod uvučena u svet elegantne raskoši Morelovih, njihove tajne postaju i njene.

Međutim, već pre Nove godine, zapljusnuće je velika prevara i gurnuti je u tamu što čeka ispod bleštavih svetlosti ovoga velikog grada.

Pisan sjajnim stilom, prekrasno tajanstvene atmosfere, Stakleni grad je priča o tajnovitosti i sramoti, o razumu i strasti, o prevari i osveti koja u vama odzvanja još dugo pošto ste okrenuli poslednju stranicu.

Drugi o knjizi

„Odvažna mešavina sjaja tadašnje kulture i nekomplikovanog, neposrednog pripovedanja. Slojevito nijansranje i napeto pripovedanja pojačani raznim elementima snažnog dejstva tipičnim samo za Robertsonovu, čine ovo delo izuzetnim.“ Independent

Prethodno objavljeni naslovi

Prvi put na srpskom.

Biografija autora

Imodžen Robertson je odrasla u Darlingtonu, studirala je ruski i nemački jezik i književnost na Kembridžu, a sad živi u Londonu. Pre nego što se potpuno posvetila pisanju, režirala je za televiziju, film i radio, a osim toga piše i književne kritike i poeziju. Imodžen je 2007. godine pobedila na konkursu lista Telegraf pod naslovom „Prvih hiljadu reči romana“, s uvodom svog prvog romana Instrumenti tame. Usledili su trileri o Harijet Vesterman i Gejbrijelu Krauteru: Anatomija ubistva, Ostrvo kostiju i Krug senki, koji su takođe doživeli velike pohvale. Imodžen je bila u užem izboru za dve nagrade Udruženja pisaca detektivske proze, za istorijsku prozu „Elis Piters“ 2011. i bibliotečku nagradu „Bodež“ 2012.

Nagradno pitanje: U kom gradu se odvija radnja romana Stakleni grad?

Odgovore slati na office@ero.rs

Feb 25, 2014 0 comments 352 views
0 FacebookTwitterPinterestEmail
Umetnost i kultura

Zoran Stamatović: Užičko pozorište u vremenu sadašnjem

by Velimir Popovic Feb 21, 2014
written by Velimir Popovic 8 minutes read

Zoran Stamatović dir.Festivala i pozorišta Užice1

Ono što Užice čini prepoznatljivim na kulturnoj karti Srbije i šire je svakako neosporan talenat i istrajan rad darovitih pojedinaca i institucija. Već dugi niz godina užičko Narodno pozorište je uspevalo da se, noseći se sa teškoćama društva u kome deluje, vine iznad granica malog grada stešnjenog u brdima i stapajući kvalitet i istrajnost učini da isti taj grad postane simbolom jedne od najstarijih vrsta umetnosti u svom suštinskom obliku. Nikada u svojoj viševekovnoj istoriji, rad pozorišta nije mimoišao ni jedan ni nagoveštaj ni konkretno zbivanje društvenog života u svim bitnim segmentima. Kako se aktuelna dešavanja i nekoliko tekućih problema odražavaju na rad užičkog pozorište, razjasnio nam je direktor Zoran Stamatović.

U našim medijima plasirana je informacija o raspodeli sredstava grada iz budžeta iz koga se i pozorište finansira. Po ovoj odluci za rad pozorišta je planirano pet miliona dinara. Da li je to više ili manje u odnosu na prošlu godinu?

— Prošle godine je ta cifra bila 5 150 000 dinara, što znači da je ove godine za rad naše kuće odvojeno nešto manje sredstava. Kada se uračuna i inflacija onda to znači da su to znatno manja sredstva. Budžetska sredstva su namenjena za finansiranje rada pozorišta od 1. januara do 31. decembra tekuće godine i to je ono sa čim moramo, bez obzira na naše želje ili stvarne potrebe da kalkulišemo. Ne postoji mogućnost korigovanja tih sredstava, jer to pitanje rešava samo Skupština grada, i to će pozorištu biti dostupno u onom tempu kako se bude punio budžet grada. U stvari, to je gornji limit, i jedina korekcija koja bi se, ako do nje dođe, mogla očekivati je samo da ta sredstva budu manja, što opet nije u našem domenu ni razmišljanja, niti razmatranja– objašnjava Stamatović.

Mnogi u ovim teškim ekonomskim vremenima izlaz i za privredu, a time i za institucija kulture vide u pristupanju i članstvu u Evropskoj uniji. Čak postoje i tvrdnje da će institucija kulture tada doživeti jedan ekonomski procvat koristeći različite fondove EU. Šta je u stvari, po Vašem mišljenju prava istina u ovim očekivanjima?

—Pitanje EU nije pitanje našeg opredeljenja. Država se u tome izjasnila i potpisala pretpristupni sporazum. Mene to raduje, u tom smislu da ćemo standarde u poslovanju koje koristi EU morati prethodno da prihvatimo, pre nego što budemo član EU. Negde tu jedino vidim nadu za nas. Uopšte ne delim mišljenje niti političara koji to tako lako obećavaju, niti običnog sveta koji to lako veruje, da će nama neko ni za šta dati neke velike pare. Iskustva sa fondovima koji se koriste govore da ima dovoljno mogućnosti. Dovoljno pametni aplikanti, odnosno korisnici sa ovih naših prostora će moći da računaju na određena sredstva. Kolika su to sredstva i kakva su to sredstva, ja ne znam. U oblasti kulture, iskustva Crne Gore koja je po ovom pitanju ispred nas, iskustva Hrvatske koja je već članica EU ne govore ništa što bi moglo da obraduje nas poslenike u kulturi. Prosto, EU želi u svojoj politici da svaka država razvija svoj identitet van evropskog , a kultura i obrazovanje stanovništva se u nekoj meri smatraju identitetom naroda i biće stvar politike države, dakle kulturne politike koliko će, u kojoj meri, kojim pravcima i na koji način razvijati svoju kulturu. EU ni na koji način ne želi da ograniči nacionalne interese u kulturi, ona ih podstiče tako što ih ne ograničava. Dakle, niti od EU možete očekivati da oni investiraju u nacionalnu kulturu, a takođe neće biti niti kakve vrste ograničenja, s druge strane. Mislim da stvar kulturne politike države i kulturne strategije našeg grada i regije i pitanje svesti o potrebi kulture u ovoj državi ovakva kakva je, i kakva će biti u narednih deset godina kad budemo blizu ili već član EU je lično pitanje svakog pojedinca koji će to, kroz svoje predstavnike u skupštinama gradova, opština, republike praktično odrediti sebi kao put. Ne treba očekivati da će Nemačka, Engleska, Francuska ili neka druga članica EU više razvijati naše nacionalne interese i nacionalnu kulturu od nas samih. Ako budemo imali potrebu, želju, mogućnost da je sami razvijamo, razvijaćemo je, u suprotnom, niko to neće uraditi u ime nas. Praktičan primer je vodeća zemlja EU, mislim na Nemačku koja najviše ulaže u svoju kulturu, i koja to ne čini to iz evropskih fondova već iz sredstava svojih poreskih obveznika, dakle iz svog budžeta. Naše pozorište odlično sarađuje sa norveškom ambasadom, sa španskom ambasadom koji su finansirali predstave svojih pisaca Ibzena i Huana Majorge koji se igraju na našoj sceni—kaže Stamatović i dodaje:

—Njihov interes je širenje svesti i upoznavanje njihovih kultura, a bilo bi jako pozitivno da i mi imamo tu količinu i svesti i mogućnosti da se, na taj način i dela naših pisaca igraju u drugim državama. Naša pozorišta su otvorena, a u užičkom pozorištu se ravnopravno igrani i domaći i strani pisci, ljubomorno čuvajući svoj identitet, ali trudeći se, da pri tome primenimo principe poslovanja EU. Nama, sam ulazak u EU neće doneti ništa novo jer mi već petnaest godina poslujemo po principima EU, to će biti novost samo za one koji su se trudili svih ovih godina da to ne urade. Već godinama smo suočeni sa restriktivnim budžetima i umemo da čitamo te budžete, da ih reprodukujemo i da se u okviru njih racionalno ponašamo. Višak slobode i višak mogućnosti ne postoji, mogućnosti su ograničene talentom pojedinaca a talenat pojedinaca će odrediti kreativan narod i kreativnu državu. Količina obrazovanja i potreba za kulturom je lična potreba kao što je i lična potreba za odevanjem, ishranom…Država jedino mora propisati minimum koji planira za svoje građane i truditi se da taj minimum svima ravnopravno obezbedi. Ostalo je individualno, izbor da li će neko ići u bioskop, ili u pozorište ili na utakmicu ili na sve to zajedno. Jedino što bih voleo je da sve češće i sve više budemo u prilici da sami, bez uticaja bilo koje moći možemo da određujemo svoje sklonosti i sposobnosti gde ćemo letovati, ići na zimovanje, koju vrstu kulturne potrebe ćemo zadovoljiti.

Jedna od aktuelnih tema u Užicu je i ideja o osnivanju Univerziteta, a u okviru njega i Fakulteta pozorišne režije. Da li ste upoznati sa dešavanjima po tom pitanju i kakvo je Vaše mišljenje o samoj ideji?

— Po tom pitanju niko me nije pitao ni za mišljenje niti za podršku. Video sam da su kompetentni ljudi izabrali da to urade i nemam ništa protiv da to nastave da rade. Po meni u plan razvoja obrazovanja mora biti uključen i plan budžeta i plan resursa, grubo rečeno resursa, jer se radi o ljudima, koji će biti obrazovani na tom fakultetu. Tu će se upisati mladi, pametni, talentovani ljudi, a država koja nema plan kulturne politike kojom je predviđeno da joj ti mladi, pametni i talentovani ljudi trebaju, ulazi u problem da će imati puno mladih, pametnih, talentovanih i nezaposlenih ljudi, koji će morati svoju pamet i talenat negde da koriste i bojim se da tim ne otvorimo problem destrukcije. O čemu govorim? Trenutno, u Užicu ima deset mladih odličnih, ali nezaposlenih glumaca. Pozorište se trudi da svima, rotirajući ih, da šansu na ovoj sceni. Pošto ništa ne znamo o stvarnim planovima za školovanje kadrova tog profila, ako se svake godine pojavi po deset novih, a više nema mogućnosti za njihovo angažovanje onda je to problem. Konkurencija na nekom tržištu je dobra ali, morate prvo da me ubedite da postoji tržište glumaca u Srbiji, da postoji tržište kulture u Srbiji, pa ću početi da zagovaram tu vrstu tržišne ekonomije. Ovako sam skeptičan, mora dobro da se planira koja vrsta kadrova treba, koja će se vrsta kadrova od školovanja do umetničke i svake druge zrelosti koristiti za dobrobit društva. Nadam se da ljudi koji su tu ideju o Fakultetu planirali imaju to na umu i da će to na najbolji mogući način iskoristiti.

Nedavno smo bili suočeni sa mogućnošću da pozorišta u Srbiji prestanu s radom zbog Zakona o zapošljavanju kojim se onemogućava angažovanje honorarnih saradnika u pozorštima, a nakon sastanka sa nadležnima iz Ministarstva za kulturu u medijima smo imali prilike da čitamo i čujemo ohrabrujuće vesti o izuzimanju pozorište u primeni tog zakona. Koliko i šta je od sveg tog tačno i šta se očekuje od tog dogovora?

—Sastanak je održan i zaključen sa nekim pomirljivim saopštenjima. Mediji su preneli i izjavu ministra Tasovca da „kucamo na otvorena vrata”, ali ja i dalje očekujem tu odluku. Meni, kao direktoru institucije kulture svako obećanje postaje značajno samo onda kada bude objavljeno u Službenom glasniku kao odluka ili uredba, akt sa zakonskom snagom. Tad jedino to ima smisla za mene, kao prvog činovnika ove kuće. U suprotnom mi moramo da radimo po zakonu, sve, ne samo što se tiče ovog zakona. Mislim da nismo trebali da dođemo u situaciju da se taj zakon odnosti na pozorište i duge institucije kulture jer je nemoguće omogućiti rad. Kažem– nemoguće. Život i opstajanje pozorišta kroz vekove je pokazao da je sve moguće, pa će verovatno i to biti moguće. Šta je bila intencija zakonodavca da to uradi, da se to desi, ne znam, verovatno neka vrsta racionalizacije, ali po mom iskustvu , to ne može biti racionalizacija kulture. Mi smo čekali dve godine da dobijemo rešenje Ministarstva finansija , na intervenciju Ministarstva kulture, da se isprave nepravde počinjene Zakonom o javnim nabavkama, da ne morate glumca ili reditelja uzimati na tender, ili da festival koji ima zvaničnog selektora ne mora raspisivati tender. Nešto što je umetnost ne može biti predmet tendera nego predmet rasprava. Ništa nemam protiv da država ili poslodavac odredi limit sredstava u okviru kojih to može da se kreće, i na koji način se to može upotrebiti. Svako ko daje pare ima pravo da kontroliše trošenje istih kao i njihovu namensku upotrebu. Na kraju, obećanja su data, ali ja se iskreno nadam da će ministar ta obećanja i ispuniti.

M. Nikolić

Feb 21, 2014 0 comments 325 views
0 FacebookTwitterPinterestEmail
Muzika

Vasil Hadžimanov Band: Ponosni smo na to što ne odustajemo

by Velimir Popovic Feb 20, 2014
written by Velimir Popovic 3 minutes read

vasil naslovna

Vasil Hadžimanov bend je u sredu, 19. februara nastupio u Gradskom kulturnom centru i svojom muzikom prisutne proveo kroz jedinstvene i čarobne melodije u kojima su spojeni balkanski etno folk i moderni muzički stilovi. Muzika iz koje izbija energija, lepršavost i polet  stila koji je kvalitetno upakovan i kreiran, a nadasve muzika koja ima dušu, očarala je Užičane koji su sinoć prisustvovali koncertu ovog benda. Imali smo priliku da popričamo sa članovima Vasil Hadžimanov benda koji su govorili o specifičnosti muzike koju rade, o njihovoj publici, ali i novom albumu „Can you dig it?” koji su predstavili u Užicu.

IMG_7088

Vaš bend je tokom svih ovih 17 godina koliko ste na našoj muzičkoj sceni ostao veran specifičnoj vrsti muzike, kojom se bavi, a i sluša je manje ljudi. Koliko je bilo teško opstati i po čemu je vaš bend drugačiji od drugih?

—Najteže je pričati o sebi, po čemu si bolji, po čemu se razlikuješ. Razlikujemo se po tome što se bavimo vrstom muzike koja definitivno nije najpopularnija ovde, malo ljudi bira da svira i da se bavi ovom muzikom na ozbiljan način. Postojimo 17 godina, imamo pet albuma iza sebe, prošle godine u maju je izašao novi album „Can you dig it?” koji smo ovde došli da promovišemo. Sam pristup poslu i muzici je, takođe ono po čemu se naš bend razlikuje od drugih. Mi smo ponosni na to što ne odustajemo, ni kada naiđemo na prepreke i kada je teško mi uvek nastavimo dalje—kaže Vasil Hadžimanov, džez pijanista.

IMG_7084

 

IMG_7105

Baveći se džezom koji nije toliko popularan na Balkanu i Srbiji, Vasil Hadžimanov band je na sebe preuzeo veliku ulogu, trudeći se i boreći se za svoj opstanak, a takođe pokušavajući da formiraju i oblikuju muzički ukus kod nas.

—Čim smo uspeli da se zadržimo toliko dugo zajedno, bez obzira što su se članovi benda menjali, to je neka misija i za nas da ne padnemo i ne pokleknemo, ali i ta misija u nekoj dužoj priči i velikoj slici ima smisla. Gde god se pojamo to više ne bude svirka za desetak ljudi koji stoje u ćošku, niti svirka u nekom malom klubu i za par entuzijasta koji su došli da te slušaju, nego su sad te sale punije, ali naravno nema tu desetine ljudi, niti će ih biti toliko, a ni mi ne stremimo ka tome, ali imamo ozbiljnu bazu ljudi koja prati našu muziku i voli je i ta misija je zahvaljujući tome, donekle uspela.

IMG_7091 copy

 

Novi album „Can you dig it” završen je prošle godine i članovi benda ističu da im je bilo veoma prijatno tokom snimanja novih numera, a da je novost što je album dostupan ljubiteljima dobrog zvuka širom sveta preko interneta.

—Snimali smo ga četiri dana u Mostaru i uživali smo radeći na njemu. Novi album je ovde i ono što je bitno reći je da smo ovaj album prvi put izdali za inostranog izdavača i sad se naša muzika, zahvaljujući tome, nalazi svuda u svetu. To je odličan potez izdavača koji je odreagovao na našu muziku pozitivno i postavio je na internet i tako je ona dostupna ljudima širom sveta.

N. H.

Feb 20, 2014 0 comments 279 views
0 FacebookTwitterPinterestEmail
Muzika

Legende u Narodnom pozorištu

by Velimir Popovic Feb 19, 2014
written by Velimir Popovic 0 minutes read

KAD NEMAS NASLOVNU

U četvrtak, 20. februara u 20 časova u Narodnom pozorištu na Velikoj sceni koncert će održati grupa Legende. Karte se prodaju po ceni od 700 dinara za parter i 500 dinara za balkon. Dok će u subotu, 22. februara u 20 i 30 časova nastupiti violinistkinja Lara Tereščenko. Ulaz je slobodan.

Feb 19, 2014 0 comments 363 views
0 FacebookTwitterPinterestEmail
Film i TV

Montevideo, vidimo se!

by Velimir Popovic Feb 19, 2014
written by Velimir Popovic 1 minutes read

film-montevideo-vidimo-se-konacno-na-velikom-platnu

SALA 1

Od 13. februara do 5. marta

u 18 i 21 časova

cena ulaznice: 300 dinara

Režija:Dragan Bjelogrlić

Scenario:Dragan Bjelogrlić,Ranko Božić, Dimitrije Vojnov

Producent:Dejan Petrović

Direktor fotografije:Goran Volarević

Scenografija:Goran Joksimović,Nemanja Petrović

Montaža:Petar Marković, Svetolik Zajc,Dejan Urošević

Kostim:Dragica Laušević

Šminka:Halid Redžebašić

Muzika:Magnifico; pesme izvodi: Luz Kasal

Specijalni efekti:Nebojša Rogić

Ton:Milan Stojanović

ULOGE:

Miloš Biković / Petar Strugar / Armand Assante / Viktor Savić / Elena Martinez / Branko Đurić / Predrag Vasić / Nebojša Ilić / Vojin Ćetković / Aleksandar Radojičić / Ivan Zekić / Nikola Đuričko / Srđan Todorović / Srđan Timarov / Andrija Kuzmanović / Nenad Heraković / Uroš Jovčić / Milan Nikitović / Rade Ćosić / Bojan Krivokapić

Specijalni gosti: Vlastimir Đuza Stojiljković / Dragan Nikolić / Concha Hidalgo

Drugi film koji nosi naziv „Montevideo, vidimo se!” govori o učešću domaće fudbalske reprezentacije na Prvom zvaničnom svetskom prvenstvu u Montevideu, 1930. godine. Inspirisana istinitim događajima ovo je priča o istorijskom uspehu domaćeg sporta i nastavak prvog filma koji je opisivao dešavanja koja su prethodila samom Prvenstvu. Fudbalska saga iz 1930. godine se nastavlja u glavnom gradu Urugvaja, gde se nakon napornog tronedeljnog putovanja preko Atlanskog okeana, prva formirana reprezentacija tadašnje Kraljevine Jugoslavije našla među učesnicama Prvog svetskog prvenstva. Ekipa iz jedne male balkanske zemlje, kojoj svi daju minimalne šanse za uspeh, žrebanjem dobija za protivnike glavnog favorita prvenstva, reprezentaciju Brazila! Predvođeni čvrstim entuzijazmom,vizijom i idejom zajedništva Tirke, Moša, Milutinac, Jakša i ostali momci iz tima, zahvaljujući svom talentu, mladošču i istrajnošću, ulaze na velika vrata sportske scene. Vest koja je obišla ceo svet je da je reprezentacija Jugoslavije osvojila treće mesto na Svetskom prvenstvu!

 

Feb 19, 2014 0 comments 305 views
0 FacebookTwitterPinterestEmail
Newer Posts
Older Posts

Berza

Privredni Registar

Auto delovi Leka

Više info

EL – AN Plus

Više info

Cool keš

Više info

Hotel Zlatiborska noć

Više info

Hidromont (Miloš Pavlović)

Više info

Skorašnji članci

  • Kvalitet vode i mere bezbednosti na plaži reke Đetinja Jul 11, 2025
  • Rastući broj požara u Užicu: Ljudski faktori i strategije prevencije Jul 11, 2025
  • Napredni Hologic uređaj za sveobuhvatne zdravstvene provere Jul 10, 2025
  • Prognoza vremena za Srbiju: Očekujte promenljive uslove sa vetrovitim intervalima Jul 10, 2025
  • Avanture na Zlatnoj Gondoli: Otkrijte letnju magiju Zlatibora Jul 9, 2025

Pretraga

  • +381 65 3808 093
  • info@ero.rs

Vesti

  • Politika
  • Region
  • Privreda
  • Ero digital
  • Društvo

Privredni Registar

  • Auto
  • Turizam
  • Poslovni svet
  • Građevinarstvo
  • Zdravlje i medicina

Marketing

  • Uslovi korišćenja
  • Polisa privatnosti
  • Privredni Registar
  • Vesti i informacije
  • Reklamiranje
  • Kontakt

Mesečni bilten

ERO.RS © All rights reserved

Izrada sajtova Užice

Hosted by WPS.RS

Facebook-f Instagram Twitter Linkedin
ERO
  • Početna
  • Vesti
  • Privredni Registar
  • Užice
  • Sport
  • Privreda
  • Društvo
  • Galerija
  • Ero Digital