Slobodno vreme mladog Aleksandra Topića, studenta četvrte godine Akademije umetnosti u Novom Sadu, na katedri za grafički dizajn u potpunosti je ispunjeno i posvećeno dizajniranju leptir – mašni i bedževa. Svi oni koji vole neobične modne detalje, verovatno su čuli za Bowtie i prethodne dve kolekcije sa kojima se Aleksandar našao u vrhu domaćeg modnog sveta. Nedavno je završio treću kolekciju leptir-mašni „No.3”, a uspešno je realizovao i seriju bedževa za Startit Fest.
Otkrivši da u njegovom gradu postoje samo klasične leptir mašne, rešio je da svoju maštu i ideje uposli u kreiranje ovog modnog detalja, a rezultat su interesantne, šarene, cvetne, čipkane, svilene leptir-mašne kojima je teško odoleti. Ova mala, modna remek dela veoma brzo su postala neizostavni detalj svake odevne kombinacije svih onih koji vole nešto urbano, moderno i drugačije.
Treća kolekcija leptir mašni nedavno je ugledala svetlos dana –kako se zove, šta je bila inspiracija za nju i koliko novih mašni ima u njoj?
—Naziv nove kolekcije je jednostavan No.3. Inspiracija su bile boje, životnost, detalji kao vrlo važan segment, voće, cveće i krila. Kolekcija ima 203 modela leptir mašni.
U ovoj kolekciji vlada pravi „šareniš” boja, dezena, ukrasa –šta se ljudima najviše dopada, koje su im mašne privukle pažnju?
—Nova kolekcija je pravi Univerzum boja! Ono što je uvek aktuelno su tufne i zvezde, a Kosmos mašna, mašna sa patkicom i Yugo leptir mašna su privukle najviše pažnje od samog početka.
Koji su materijali upotrebljeni za treću kolekciju No.3?
—Materijali su svila, saten, keper, muslin, trevira, platno… Sve ono što je zanimljivo i ima posebno tkanje, teksturu ili print. Tu su i metalni i plastični dodaci koji mašne dodatno osvežavaju i plene.
Koliko ti je vremena potrebno da pripremiš kolekciju i čime se rukovodiš prilikom pravljenja leptir mašni? Koliko modni trendovi utiču na tvoje kreacije mašni?
—Poslednju kolekciju sam pripremao punih godinu dana. Unapređen je sistem kopčanja, izrada, dorada, sada je tu novo pakovanje i brending. Rukovodim se stalnom željom za napretkom, a trendovi su neminovno male iskrice inspiracije.
Kako si ušao u svet dizajniranja leptir mašni-šta te je podstaklo da se posvetiš ovom modnom detalju?
—Na dizajniranje leptir mašni me je podstakla njihova mala ponuda, ali i delovanje gde bi, pored fakulteta, iskazao svoju kreativnost.
Leptir mašna deluje kao samo jedna sitnica – da li je ona samo to i kakvo je tvoje iskustvo tokom dvogodišnjeg rada na leptir mašnama?
—Leptir mašna jeste sitnica, ali sa velikim uticajem! Iskustvo mi govori da utiče na raspoloženje, na okolinu, ljudi otkrivaju nešto čega nisu siti, kreiraju potpuno novi sistem „komponovanja” odevnih kombinacija. Takođe je svaki komad poruka kupcu da za pristojnu cenu može da dobije domaći proizvod kojem je dato puno pažnje, snage i kreativnosti.
Šta je za tebe leptir mašna i koliki izazov za tebe predstavlja kreiranje tako malog, ali zanimljivog modnog detalja?
—Za mene je leptir mašna jedan mali svet jer moj mozak bilo koju stvar koju kreira percipira kao posebnu priču. Ta priča dolazi iz različitih inspiracija i poruka je uvek drugačija. Izazov po izazov, mašna po mašna i to preraste u ozbiljan poduhvat i ovako veliku kolekciju.
Ko je tvoja klijentela, ko kupuje leptir mašne? Koliko su ljudi u našoj zemlji zainteresovani za tvoje mašne?
—Klijentela koja kupuje leptir mašne je vrlo široka – mladići, devojke, stariji ljudi, zatim mame i tate koji kupuju komplet mašni za celu porodicu. To su ljudi koji nisu isprepadani tuđim komentarima, smeli, hrabri i željni drugačijeg u svakom smislu. Ljudi su zainteresovani za moje mašne i ta zainteresovanost raste svakog dana! Od poznatih lica nose ih Ivan Ivanović, Danijel Pavlović, grafički dizajner Slavimir Stojanović Futro…
Na koje leptir mašne si iz nove kolekcije posebno ponosan?
—Posebno sam ponosan na krilatu mašnu jer sam za nju kreirao kroj i dizajn u potpunosti.
Gde se mogu nabaviti leptir mašne i može li se napraviti biznis od ovog modnog detalja?
—Leptir mašne sa mojim potpisom se mogu poručiti na stranici rs.bowtie.at, zatim na Facebook stranici www.facebook.com/bowtiecollection i u Beogradu u Supermarketu, Višnjićeva 10. Svaki projekat može da se pretvori u ozbiljan biznis. Ovaj projekat još nije dobio taj oblik.
Osim mašni praviš i bedževe-šta se novo dešava u tom svetu?
—PINJUNKIE bedževi uspešno posluju pored leptir mašni! Upravo je realizovana serija bedževa za Startit Fest. Serija sadrži preko 70 različitih bedževa, a tiraž je preko 5000 bedževa. Pored namenskih kolekcija aktuelna je peta kolekcija koja ima preko 40 različitih kompleta.
Koliko si svojim kreacijama uspeo da oživiš bedževe i vratiš ih u sferu interesovanja kod mladih?
—Uspeo sam dovoljno, toliko da bedž ima svoje zasluženo mesto u ukrašavanju revera, a i u marketinške svrhe.
Koliko ljudi traže da im uradiš bedževe sa određenom tematikom?
—Poprilično u skorije vreme! Tu su venčanja, rođendani, pokloni.
Koje teme te privlače i zanimljive su ti za bedževe?
—Puštam da inspiracija dođe sama te tema nikad nije nametnuta. Kada je u pitanju namenski dizajn temu postavim tako da odgovara mom stvaralačkom duhu.
Tvoj mlađi brat, Albert student prve godine arhitekture na Tehničkom fakultetu, takođe se upustio u svet kreiranja i on dizajnira kape, bedževe i leptir mašne. Koliko podstičete jedan drugog i utičete na sopstvene radove?
—Brat Albert je kreirao brend AЛБИ (facebook.com/ALBYWear). Međusobno razbijamo barijere slobode i na radove jedan drugog utičemo sasvim dovoljno.
M. H.