Užice,
Сунчано
16ч17ч18ч19ч20ч
3°C
2°C
1°C
1°C
1°C

 NASLOVNA MILAN POPOVIC

U vreme kada mnogi sebe neopravdano nazivaju pesnicima ili muzičarima, pesnik Milan B. Popović, rođeni Užičanin, kao da je želeo da svojoj poeziji udahne još jedan život. Iako je kao autor objavio četiri knjige pesama, „Molitva tetoviranog srca”, „Vreme brutalnih dobronamernika”, „Oka da ne ispustim dah” i „Na kori integralnog hleba i olovci”, potrudio se da njegova reč dobije  jednu novu dimenziju kroz muziku.Konačno, posle nekoliko godina rada, objavljena je kompilacija pod nazivom jedne od njegovih knjiga, „Vreme brutalnih dobronamernika”.

omot-CD-kompilacije

Za izvođenje i stvaranje muzike na stihove Milana B. Popovića, angažovano je 17 grupa za isto toliko pesama i oko 70 muzičara. Sva snaga pisane reči tako je obojena hevi metalom, rokom, psihodelijom, hardkorom, metalhorom, hip hop metalom ili akustikom. Svaki od bendova je različitog muzičkog opredeljenja, ali ujedinjeni oko čvrstog zvuka deluju kao celina.

Počev od prve numere pod nazivom „Urlik” koju izvodi grupa Abonos iz Beograda, naizgled melodična koračnica ubrzo postaje istinski urlik kroz koji ovaj bend otkriva gotski metal kome je naklonjen, dajući mu primesu psihodeličnosti.

Sledi zatim „Prah” novosadskog benda Tales Of Dark u kojoj melodični ženski vokal uspešno parira kako žestokoj muzici tako i muškom vokalu koji je prati.

Beogradski metal bend Seraphim je u numeri „Povezuješ niti”  i sam uspešno sklopio niti metal balade i delova teksta zanimljivoodpevanih različitim stilovima muškog vokala, ostavljajući prostora za ubrzavanje ritma i gitarske deonice, promenu muzičke fraze i vraćanje na uvod.

I hardhor i metal bend Backbone iz Petrovca na Mlavi u numeri „Zarđao vek” se poigrava kroz muški vokal koji prelazi iz baladskog u klasičano pevanje svojstveno stilu benda, najvećim delom praćen bubnjem i gitarskim rifovima, bez pretenzija za gitarske solo deonice.

Slađana Milošević-Sweety i smederevska rok i metal grupa Alogia u numeri „Izdaja(Ja bih da odmorim dušu)” provlače kroz početni metal stil rok delove, poigravajući se kako kroz melodiju tako i kroz Slađanino pevanje.

„Polusvet” pančevačkog benda Iskaz definitivno demonstrira žanrovsku različitost kojom se ova grupa i inače bavi u svom stvaranju, pa se tako na iznenađenje slušaoca prepliću hardkor, hip hop i metal.

Disparador, nastao inače iz redova beogradskog metal benda Trigger,u numeri „Pokrov iznad mene” sa početno zavodljivog muško-ženskog recitatorskog uvoda, pravi pomak ka baladskom pevanju, praćen u pojedinim trenutcima gitarskim rifom ili akordom.

Hardrok, rok i metal bend Darkshines iz Kragujevca u numeri „Umiriti dan” već na početku, posle žestine gitare ubacuje klavir u melodiju, omogućavajući tako ženskim vokalima da dođu u prvi plan, ali istovremeno ostavljajući gitarski rif prisutan u pozadini, bez preterane želje za soliranjem.

Još jedan bend iz Petrovca na Mlavi pod nazivom Art Diler melodijom u numeri „Dok me pogledom streljaš” iako su po opredeljenju hardrok grupa, više idu ka rok baladi, obzirom na stil u uvodu, pevanju pogotovo refrenskom i gitarskom solu.

Sa druge strane beogradska Atlantida u „Talasima” jasno pokazuje svoje meta i rok opredeljenje praktično ih primenjujući u različitim delovima pesme,ne odstupajući pri tom od brzog ritma protkanog solažama ni za trenutak.

Akustični bend Amaranth iz Beograda akcenat od početka numere „Živite li?” daje višeglasnom pevanju, plasirajući tekst u jednom trenutku kroz šapat muškog vokala ili menjajući melodiju kroz rif.

U numeri beogradskog A.R.Cluba pod naslovom „Umiri me” naizgled jednostavna gitarska melodija podvučena basom, klavijaturom i ženskim vokalom, dinamikom najavljuje i druge instrumente, preplitanje ženskih vokala i naracije muškog glasa, dajući melodično-haotičan spoj.

„Čekam” benda Broken Strings iz Beograda u stilu ranih rok balada samo glasom koji prate akustične gitare, donosi laganu melodiju ostavljajući na taj način dovoljno prostora da akcenat bude na tekstu, a ne na melodiji i instrumentima.

Sa zrenjaninskom Instant Karmom u numeri „Ponos” vraća se klasičan rokenrol sa prepoznatljivim ritmom, usnom harmonikom, udaraljkama, gitarskim ritmom i solom, odlično uklopljenim sa samim tekstom.

Alternativno opredeljenje benda iz Beograda, Asphalt Chant, donosi numeri „Oprost” žanrove kojima se eksperimentiše glasovno, instrumentalno i muzički, dajući pesmi raznovrsnost.

Demether iz Zrenjanina u numeri „Sunca kap” donosi kroz svoj melodični metal, zaboravljeni zvuk hemonda,violine, stabilnog ritma, diskretnog basa i akustične gitare, koji se zajedno sa ženskim vokalom sa lakoćom provlače kroz pesmu.

Numeru  „Dva” uradio je bend Heaven Rain iz Banja Luke, dozvoljavajući melodiji jednostavno da teče pod uticajem melodičnog metala i roka, nošena sigurnim muškim vokalom.

Milan B Popovic (5)

Svaki od bendova je autorski uradio po jednu pesmu Milana B. Popovića, u skladu sa svojim viđenjem stihova i žanra koji sviraju. Pesme su iz već objavljenih Milanovih knjiga, tako da bendovi nisu imali ni malo lak zadatak. Ali Milanovo muzičko iskustvo, novinarski rad kolumniste i kritičara, dovodi njegovu poeziju na još korak bliže čitaocima kroz muziku. Bilo da su bendovi odabrani na osnovu samih tekstova, kvaliteta ili stila, rezultat je kompilacija koju autor besplatno deli sa publikom na svom sajtu www.MolitvaTetoviranogSrca.com. Pristalice hardrok, metal, rok i sličnih pravaca u muzici, kao i poznavaoci rada navedenih bendova, sigurno će slušajući ovaj CD pronaći nešto za sebe.

Iako  odavno živi i radi u Beogradu, Milan B. Popović nije zaboravio rodni grad, što dokazuje pisanjem o užičkim bendovima i rok sceni. Ovom prilikom najavljujemo intervju sa Milanom B. Popovićem na Gradskom portal Ero.

Mirjana Milićević

Related Posts

Leave a Comment