Home Vesti Prisluškivanje telefona: Mit ili stvarnost u digitalnom dobu?

Prisluškivanje telefona: Mit ili stvarnost u digitalnom dobu?

by Ostoja Mirosavljevic
0 comment 4 views 2 minutes read

Prisluškivanje telefona: Mit ili stvarnost u digitalnom dobu?

“Sakupljamo sve, ne zaboravljamo ništa.” Ova izjava, koju često čujemo od tehnoloških entuzijasta, oslikava suštinu naše moderne stvarnosti. Svakodnevno se pitamo: da li je prisluškivanje telefona toliko često? Postoje brojni izveštaji i iskustva koja navode ljude da veruju da su njihovi telefoni u stanju da nadgledaju govorne interakcije kako bi prilagodili oglase preko društvenih mreža. Ali, šta je prava istina?

Prisluškivanje telefona i sumnje

IT konsultant Vojislav Rodić je u Jutarnjem programu razotkrio uobičajene mitove. Iako mobilni uređaji teoretski mogu biti u stanju da nam katalogiziraju razgovore, kompanije kategorički odbacuju ovu praksu. “Telefoni možda mogu da nas prisluškuju, ali to ne rade u marketinške svrhe,” kaže Rodić. Na kraju krajeva, troškovi i kompleksnost ovakvih aktivnosti bili bi mnogo veći od koristi.

Kako kompanije prilagođavaju svoje oglase?

Pojava oglasa neočekivano u vašoj fid je u velikoj meri rezultat detaljne analize vašeg onlajn ponašanja. Platforme koriste informacije poput istorije pregledanja, vremena provedenog na određenim stranicama, i internih interakcija da bi personalizovale doživljaj. To nije ništa više od rezultata savremenih algoritama koji beleže svaki detalj vašeg digitalnog otpečaćivanja.

Tehnika, tehnologija i etika

Prisluškivanje telefona omogućava detektivskim agencijama zakonsko slušanje. Međutim, ovo uključuje fizički pristup vašim uređajima. Rodić naglašava da takve usluge obično nisu dostupne komercijalnim tržištu, osim ako nisu odobreni od strane državnih agencija. Masovni nadzor, koncept koji obuhvata analizu našeg celokupnog digitalnog života, ostaje u središtu javnih diskusija.

Možemo li se zaštititi?

Postoji li način da se zaista obezbedimo od potencijalnog “aktivnog slušanja”? Jedan od predloženih metoda je korišćenje vrećica sa bakarnim nitima za blokiranje signala, iako je ovo nepraktično za svakodnevnu upotrebu. Ipak, postoji još jedan, jednostavniji metod – odvajanje vremena za podešavanje privatnosti u aplikacijama koje koristimo. Pametno podešavanje može znatno smanjiti rizike od neželjenog nadzora.

Ekonomija i efikasnost algoritama

“Algoritam je kralj.” To je izraz koji se često čuje u svetu digitalnog marketinga. Postavljanje oglasa na osnovu onoga što smo pretraživali na internetu ili čak razgovarali sa nekim, ima koren u moćnoj analizi podataka. Ovi mehanizmi sve više postaju odraz naše stvarnosti i istovremeno izvor ekonomije samoodrživih reklamnih platformi.

Mit ili realnost?

Prisluškivanje telefona, iako je moguće, pravi razlog personalizovanih oglasa najčešće leži u našim digitalnim tragovima. Prisluškivanje je ne samo tehnički izazovno, već i nezakonito bez odgovarajućih dozvola. Svaki korisnik treba da bude svestan svojih opcija za privatnost i podešavanja bezbednosti. U dobu masovnog nadzora, razumevanje algoritama i zaštita sopstvenih podataka treba da budu u središtu naše pažnje.

Related Posts

Leave a Comment

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.