Home Vesti Zaštita Starijih Potrošača od Prevarantskih Prodavaca: Ključne Mere i Uvidi

Zaštita Starijih Potrošača od Prevarantskih Prodavaca: Ključne Mere i Uvidi

by Ostoja Mirosavljevic
0 comment 6 views 2 minutes read

Zaštita Starijih Potrošača od Prevarantskih Prodavaca: Ključne Mere i Uvidi

Svaki šesti stariji građanin u Srbiji suočen je sa obmanjujućim prodajnim taktikama, i ova upadljiva statistika zahteva našu pažnju! Ona ukazuje na raširen problem koji cilja na osetljive starije građane. Ovi prevaranti ciljaju na starije ljude, nudeći naizgled atraktivne ponude na artiklima koji se kreću od posuđa do čudesnih medicinskih uređaja. Moram reći, uznemirujuće je koliko oni iskorišćavaju usamljenost ovih pojedinaca, provodeći sate u njihovim domovima pod krinkom druženja.

Razumevanje Taktika

Manje poznata činjenica je da ugovori potpisani pod takvim obmanjujućim uslovima mogu biti poništeni, a prevarantski prodavci kažnjeni. Uzmite, na primer, stariju ženu koja se složila da plati neverovatnih 32,000 dinara za tiganj od 28 centimetara nakon kratke demonstracije kod kuće. Njena deca, željna da izbegnu pravne sporove, otplatila su ceo dug, iako su znala da sličan tiganj košta samo nekoliko hiljada dinara u regularnoj prodavnici. Srceparajuće je koliko često se ovo događa.

Razmere Problema

Istraživanja pokazuju da značajan broj starijih od 65 godina pada žrtvom takvih prevara. Neki čak plaćaju i do 80,000 dinara za dva jastuka ili ogromnih 130,000 dinara za magnetni prekrivač. Uznemirujuće je to što ovi proizvodi nisu samo preskupi, već mogu biti i opasni. Na primer, prema Vesni Perinčić iz Nacionalne unije potrošača, magneti mogu naškoditi starijima sa istorijom medicinskih zahvata kao što su stent ili bajpas operacije.

Skriveni Rizici Nenapomenutih Zdravstvenih Opasnosti

Možda najuznemirujući deo je taj što žrtve nisu bile upozorene na potencijalne zdravstvene rizike. Jedan incident je čak doveo do hospitalizacije zbog takvog nemara. Zamislite osećaj izdaje i straha koji ovi stariji pojedinci moraju proživljavati misleći da čine nešto dobro za sebe!

Troškovi Lažne Nade

Prevaranti često manipulišu emocijama, znajući da mnogi stariji čeznu za društvenom interakcijom. Oni mogu nuditi ‘usluge’, bilo da je to medicinska pomoć ili majstorski popravci. Nažalost, ove usluge često podrazumevaju plaćanje unapred za delove i rad, samo da bi prevarant nestao bez traga. To je slično kao da plaćate hiljade za samo prazne reči i obećanja.

Teret Tihe Sramote

Ogromnih 75% žrtava prevara nikada ne prijavljuje svoja iskustva. Savladani sramom i osećajem bezvrednosti, ostaju ne samo sa finansijskim gubitkom, već i emocionalnom traumom. Mnogi se osećaju poniženo da čak podele svoju priču sa porodicom, plašeći se kritike ili ‘Rekao sam ti’ od svoje dece. Često biraju tišinu, dopuštajući prevarantima da nastave sa svojim obmanama neometani.

Zračak Nade

Važno je da stariji znaju da imaju pravo da otkažu kupovine u roku od 14 dana bez navođenja razloga. Posebno, ako nisu primili obrazac za povlačenje, ovaj period se produžava do godinu dana, pružajući neophodnu pravnu zaštitu. Preduzeća koja ne dostavljaju ove obrasce suočavaju se sa značajnim kaznama, što signalizuje ozbiljnost tržišne inspekcije u rešavanju ovih pitanja.

Related Posts

Leave a Comment