BAJINA BAŠTA – Ljubitelji starih modela Folksvagenove bube okupili su se u Srbiji po osmi put. Manifestacija je prvi put održana u Bajinoj Bašti, posle šest skupova na Zlatiboru i jednog u Grockoj.
Bubijada je okupila ljubitelje ovog oldtajmera iz regiona Balkana, ali i iz Istočne i Severne Evrope.
„Imali smo posadu iz Gdanjska, momci koji su prešli 1500 kilometara da bi došli ovde. Zatim, posadu iz Mađarske, dve iz Rumunije, jednu iz Austrije… S obzirom na to da je kriza i da je gorivo skupo, veoma smo zadovoljni“, kaže Željko Šmakić iz Buba kluba Srbije.
Nekima od učesnika interesovanje za bubu prenešeno je sa starijih članova porodice.
„Deda je kupio ovaj auto, pa moji roditelji, pa ja. To mi je prvi automobil od polaganja vožnje. Uvežen je u Makedoniju krajem avgusta 1967. godine, čak imam i dalje i originalnu deklaraciju“, kaže Tiberije Kirijas, predsednik Buba kluba Makedonije.
Posebnu pažnju privukao je kombi iz Bijeljine.
„To je T-1 kombi iz 1966. godine, jedini ovog tipa na ovom skupu, a i u Bosni je jedini koji može da se vozi. Nije problem održavanje, teško je restaurirati ga, a posle je lako s njim. Svega par litara ulja i to je to, nisu to automobili poput ovih današnjih“, ističe Bojan Stajić, iz Oldtajmer kluba Bijeljina.
Najbrojniji su bili pripadnici Buba kluba Šabac, od kojih većina koristi svoje bube i u svakodnevnoj vožnji.
„Pre svega je vozim za ovakve priredbe, ali u letnjem periodu se vozim i do grada i na još neka mesta“, kaže Đorđe Maksimović, iz Buba kluba Šabac
Prvi susret sa bubom Goran Hadnađev zvani Čiča imao je osamdesetih godina, a trenutni model nabavio je 2010. godine.
„Ima tu malo i nostalgije, većina nas na ovim skupovima pripada malo starijoj populaciji. To je ljubav koja traje. A moj auto ukrašavaju slike Če Gevare i Džejmsa Dina, buntovnika moje mladosti. Jedan je buntovnik sa razlogom, a drugi bez razloga“, kaže ovaj član šabačkog kluba.
Kao centralni događaj manifestacije, održan je defile ovih oldtajmera kroz centralne ulice Bajine Bašte, gde su prisutni meštani bili u prilici da se neposredno upoznaju sa detaljima u vezi sa ovim vozilima, od kojih većina datira iz druge polovine šezdesetih godina.
IZVOR: ZoomUE
Za još vesti pratite ERO