Dario Ntaka foto 4

Pod pokroviteljstvom ambasade Republike Argenitne u Srbiji, jedan od vodećih latino– američkih umetnika svoje generacije, maestro Dario A. Ntaka prvi put boravi u Srbiji. Svoju umetničku karijeru maestro Ntaka gradi s podjednakim uspehom i kao pijanista i kao dirigent, a veliki uspesi u prestižnim koncertnim salama poput Karnegi hola samo potvrđuju epitet jednog od najcenjenijih umetnika današnjice. Njegova saradnja sa jednom od najboljih pijanistkinja Martom Argerič  deo je njihovih redovnih nastupa, često i kroz koncertne projekte uglednog orkestra Sinfonietta Argerich, čiji je Ntaka osnivač.

U sklopu svog boravka u Srbiji koji je počeo prvim koncertom 30. sepetembra u Sali Niškog simfonskog orkestra, Dario A. Ntaka 3. i 4. oktobra nastupa u Centru lepih umetnosti Guarnerius, a potom 6. oktobra u Sali Kulturnog centra Novog Sada.

Programi u Guarnerisu opredeljeni su kao koncert 03. oktobra od 20, 00  gde će maestro izvoditi dela Mocarta, Šuberta, Bramsa i čuvenog argentinskog autora Karlosa Guastavina.

Dan kasnije– 04. oktobra, takođe u Guarneriusu, Ntaka će biti predavač na master class–u za pijaniste svih uzrasta na temu „Rad na kvalitetu tona u periodu klasike”. Ulaz na koncert prvog dana gostovanja u ovoj instituciji kao i učešće na master class– su besplatni zahvaljujući  ambasadi Republike Argentine.

Dario Ntaka je rođen u Buenos Airesu, kao najstriji sin čuvenog Alehandra Ntake, jednog od vodećih južnoameričkih klavirskih pedagoga  i izvođača i prve pouke je dobio od svog oca. Dirigovanje je studirao na čuvenom Džulijardu, kao i na Državnom univerzitetu Njujorka. Pored internacionalnih angažmana, koncertni nastupa i majstorskih radionica širom sveta, Ntaka je osivač i čuvenog orkestra Sinfonietta Argerich, a sa čuvenom pijanistikinjom Martom Argerič je organizovao brojne turneje. Kao pijanista i dirigent , Ntaka je sarađivao sa bveliki svetskim orkestrima a posebno je poznat po izvođenjima Sergeja Rahmanjinova sa kojima je na sebe skrenuo pažnju još u ranoj mladosti. Njegova klavirska i dirigentska izvođenja Bramsovih i Mocartovim klavirskih koncerata uvek su dobijale najviše ocene vodećih muzičkih kritičara sveta.

M. Nikolić

Related Posts

Leave a Comment

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.