Home Vesti Obrazovanje za Održivi Razvoj: Uticaj i Inicijative u Školi Dimitrije Tucović

Obrazovanje za Održivi Razvoj: Uticaj i Inicijative u Školi Dimitrije Tucović

by Ostoja Mirosavljevic
0 comment 1 views 2 minutes read

Obrazovanje za Održivi Razvoj: Uticaj i Inicijative u Školi Dimitrije Tucović

“Budućnost pripada onima koji se za nju pripreme danas.” Reči Malkolma X odzvanjaju sa nedavnim napredkom koji je postigao program škole Dimitrije Tucović o održivom razvoju. Ova obrazovna inicijativa, namenjena starijim osnovcima, ističe izuzetnu integraciju učenja i akcije za održivu budućnost. U vremenu kada klimatske promene prete, opremanje mladih umova alatima za suočavanje sa ovim izazovima nije samo opcija, već nužnost.

Razumevanje Inicijative

Projekat “Zelena Inicijativa za Lokalnu Zajednicu” predstavlja odvojen trud vođen Udruženjem Zlatiborski Krug zajedno sa Udruženjem Nastavnika “Opstanak” iz Užica. Njihov nedavni program održivog razvoja kulminirao je u prosvetljujućoj seriji radionica održanih u Čajetini. Ova inicijativa bila je deo šire platforme koju podržavaju švajcarska i nemačka vlada, odražavajući snažnu međunarodnu posvećenost održivom obrazovanju.

Osnaživanje Učenika kroz Participativno Učenje

Petnaestog novembra završena je finalna radionica na Zlatiborskom odeljenju škole Dimitrije Tucović. Fokus? Ciljevi Održivotnog Razvoja (SDGs). Bio je to praktičan doživljaj gde je 16 dečaka i devojčica osmislilo mere za smanjenje emisije gasova sa efektom staklene bašte i prilagođavanje klimatskim promenama. Ovakav interaktivan pristup omogućava učenicima da razmišljaju kritički i kreativno o stvarnim ekološkim pitanjima, na kraju ohrabrujući ih da integrišu održive prakse u svoje svakodnevne živote.

Kontinuirano Putovanje Znanja

Snežana Doganđić Tučić, koja je vodila radionice, izrazila je ponos na kontinuirano putovanje učenja na koje su ti učenici krenuli. Kroz angažujuće aktivnosti, naučili su o ekološkim otiscima, ekološkom dugu i merenju ekološkog otiska. Ne može se dovoljno naglasiti važnost takvog obrazovanja koje prevazilazi udžbenike kako bi usadilo trajne vrednosti i svest u mladim učenicima.

Pozitivne Povratne Informacije i Buduće Učešće

Povratne informacije bile su više nego pozitivne. Učenici su izrazili svoje zadovoljstvo putem upitnika za evaluaciju, izražavajući spremnost da se uključe u slične obrazovne programe. Takav entuzijazam je upravo ono što su nastavnici poput Tučićeve želeli da izazovu. Podsticanjem svesti od malih nogu, učenici nisu samo primaoci znanja, već postaju zagovornici promena u svojim zajednicama.

Angažovanje Zajednice i Volonterizam

Nakon obuke, učenici su spremni da učestvuju u volonterskim aktivnostima sa Dnevnim Centrom za Decu sa Invaliditetom “Zračak” u Čajetini. Ova komponenta projekta podstiče empatiju i društvenu odgovornost, savršeno se uklapajući sa konceptima održivosti. Prema rečima koordinatorke projekta Zorice Milosavljević, ovo praktično angažovanje priprema učenike za izazove stvarnog sveta, čineći program ne samo obrazovnim poduhvatom već i transformativnim životnim iskustvom.

Uvid u Buduće Programe

Širi program, finansiran u okviru Fonda za Održivi Lokalni Razvoj i vođen od strane Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH, svedoči o zajedničkim naporima za održivu promenu. Učešće Beogradske Otvorene Škole naglašava inovativni pristup ove inicijative zaštiti životne sredine na lokalnom nivou. Dalja podrška Centra za Resurse Civilnog Društva EU u Srbiji obezbeđuje kontinuirani rast i uticaj.

Related Posts

Leave a Comment