Užice, RS
Partly Cloudy
11h12h13h14h15h
6°C
8°C
9°C
9°C
8°C
Home PrivredaIndustrija Novi red vožnje Srbijavoza: Šta se menja za putnike od danas?

Novi red vožnje Srbijavoza: Šta se menja za putnike od danas?

by Ostoja Mirosavljevic
0 comments 4 views 6 minutes read

Novi red vožnje Srbijavoza

Preko 4,5 miliona putnika godišnje koristi usluge putničkog prevoza Srbijavoza, prema podacima preduzeća, a od danas se njihovo iskustvo putovanja menja unapred. Novi godišnji red vožnje, koji je stupio na snagu i važiće do 12. decembra 2026. godine, predstavlja više od rutinske ažurizacije – to je strateški osmišljen korak ka kvalitetnijoj i pristupačnijoj železničkoj infrastrukturi. Ovaj redizajn donosi promene koje direktno utiču na frekvenciju, komfor i povezanost regiona, sa jasnim ciljem da se železnica ponovo učini privlačnim izborom za sve građane.

Novi red vožnje Srbijavoza

Kvalitetnija ponuda kroz promenu ranga i ruta

Jedna od najznačajnijih promena u novom redu vožnje tiče se podizanja standarda na određenim linijama. Svi Regio vozovi koji su saobraćali na relaciji Zemun-Valjevo-Zemun dobijaju viši rang, postaju Regio Ekspres (Rex), a za njihov saobraćaj biće angažovani moderni Štadler Novi Flirt EMV 413/417 vozovi podserije 100. Ovo nije samo promena naziva, već obećanje bržeg i udobnijeg putovanja, sa voznim parkom koji nudi savremene karakteristike poput klimatizacije, pristupa internetu i poboljšane energetske efikasnosti. Promena ranga direktno utiče na percepciju usluge i očekivanja putnika, pozicionirajući ove veze kao prioritetne u ponudi Srbijavoza.

Isto tako, svi Regio vozovi planirani od i do stanice Pančevo Vojlovica sada će saobraćati do i od stanice Zemun. Ova promena predstavlja kvalitetniju ponudu za stanovnike Pančeva, imajući u vidu da su u starom redu vožnje pojedini vozovi zaustavljali na Beograd Centar. Povezivanje direktno sa Zemunskom stanicom, koja je važan saobraćajni čvor, omogućava putnicima iz Pančeva bolje veze ka drugim destinacijama i efikasnije planiranje putovanja, smanjujući potrebu za presedanjima i ušteđujući vreme.

Povećanje frekvencije na Vojvođanskim prugama

Novi red vožnje donosi i značajno povećanje broja vozova u autonomnoj pokrajini Vojvodini, što ukazuje na strateški fokus na jačanje regionalnih veza. Na relaciji Subotica-Zrenjanin-Subotica i Subotica-Senta-Subotica sada je planirano po pet parova vozova dnevno, dok je u važećem redu vožnje bilo samo dva. Ovo više nego duplo povećanje frekvencije drastično poboljšava mobilnost stanovnika ovih gradova, omogućavajući fleksibilnije odlaske i povratke, što je posebno važno za učenike, studente i dnevne migrante.

Slična poboljšanja vide se i na drugim vojvođanskim pravcima. Na liniji Subotica-Sombor-Subotica broj vozova se povećava sa tri na četiri para dnevno. Još impresivnije povećanje dešava se na relaciji Novi Sad-Sombor-Novi Sad preko Bogojeva, gde broj parova vozova raste sa četiri na šest. Ova ekspanzija ne samo da smanjuje vreme čekanja, već i podstiče ekonomski razmenu i kulturnu povezanost između ovih gradova, čineći železnicu realnijom alternativom automobilskom prevozu.

Relacija Broj parova vozova u starom redu Broj parova vozova u novom redu Promena
Subotica – Zrenjanin – Subotica 2 5 +150%
Subotica – Senta – Subotica 2 5 +150%
Subotica – Sombor – Subotica 3 4 +33%
Novi Sad – Sombor – Novi Sad (preko Bogojeva) 4 6 +50%

Operativne promene i prilagođavanje potrebama putnika

Novi red vožnje donosi i pažljivo osmišljene promene polazaka kako bi bolje odgovarao ritmu života putnika. Jutarnji voz iz Zemuna, sa polaskom u 6.55, i iz Beograda Centra u 7.09, kao i popodnevni voz iz Priboja u 16.10 za Zemun, sada će saobraćati svakodnevno do i od stanice Priboj. Ranije su ovi vozovi saobraćali do Priboja samo nedeljom i na državne praznike, što je predstavljalo ograničenje za stanovnike tog područja tokom radnih dana. Ova korekcija direktno odgovara na potrebe redovnih putnika i studenata koji se svakodnevno kreću na ovoj relaciji.

Dodatnu fleksibilnost donosi i sezonsko prilagođavanje. U toku letnje sezone, pomenuti vozovi će produžiti rutu do i od stanice Užice, sa polaskom iz Užica u 18.08 časova. Ovo je strateški potez koji ima dvostruku svrhu: zadovoljava povećanu letnju potražnju za putovanjima ka turističkim destinacijama u zapadnoj Srbiji istovremeno nudeći stalnim stanovnicima dodatnu vezu tokom cele godine. Promena polaska popodnevnog voza iz Niša za Zaječar sa 15.25 na 17.50 časova takođe verovatno prati analizu putničkih obrazaca, pokušavajući da bolje uhvati popodnevni “pik” putnika nakon završetka radnog ili školskog dana.

Trenutna situacija na novosadskoj pruzi i privremena rešenja

Jedan od izazova sa kojim se novi red vožnje suočava je trenutna situacija oko stanice Novi Sad. Kako je navedeno, stanica Novi Sad do daljeg nije otvorena za prijem i otpremu putnika, a ta funkcija se obavlja na stanicama Petrovaradin i Novi Sad Ranžirna. Ovo privremeno rešenja, izazvano radovima na modernizaciji infrastrukture, zahteva od putnika pažljivo planiranje. Stanica Petrovaradin se koristi za sve vozove koji povezuju Suboticu i Novi Sad sa Beograd Centrom, Sremskom Mitrovicom, Šidom i Užicem, dok se Novi Sad Ranžirna koristi za veze sa Karavukovom, Bogojevom i Somborom.

Redovni polasci Regio vozova iz stanice Novi Sad Ranžirna su pažljivo raspoređeni tokom dana: u 4.03, 7.44, 11.10, 19.30 i 21.21 za Sombor, i u 9.17, 12.39, 16.02 i 18.18 časova za Karavukovo. Ovaj detaljan raspored ima za cilj da minimizira nelagodnost izazvanu privremenim promenama, osiguravajući da putnici i dalje imaju predvidljive i redovne veze. Važno je napomenuti da Regio vozovi na relaciji Novi Sad-Subotica-Novi Sad neće saobraćati dok se ne završe infrastrukturni radovi i ne puste u upotrebu potrebni kapaciteti na tom delu pruge.

Modernizacija voznog parka: Štadler vozovi na čelu promena

Srbijavoz nastavlja sa ambicioznim programom modernizacije svog voznog parka, a novi red vožnje to jasno iskazuje kroz raspoređivanje Štadler vozova. Novim Štadler vozovima serije 413/417 podserije 100 organizuje se saobraćaj Inter Regio (IR) i Regio Ekspres (Rex) vozova na ključnim relacijama. Ove linije uključuju veze kao što su Šid-Sremska Mitrovica-Beograd Centar, Zemun-Užice-Zemun, Zemun-Valjevo-Zemun, Novi Sad-Užice-Novi Sad, Zemun-Niš-Zemun i Beograd Centar-Subotica-Beograd Centar.

Paralelno, Štadler vozovima serije 413/417 podserije 000 organizuje se saobraćaj standardnih Regio (Re) vozova na barskoj, niškoj, šidskoj i novosadskoj pruzi, kao i na relacijama Požarevac–Smederevo-Požarevac i Kraljevo-Požega-Kraljevo. Ova široka primena Štadler vozova ima za cilj da ujedini kvalitet putničkog iskustva na nacionalnom nivou, smanjujući razlike između regiona i nudeći svim putnicima pristup savremenijim, sigurnijim i ekološki održivijim vozilima. Uvođenje ovih vozova predstavlja dugoročnu investiciju u budućnost železničkog saobraćaja u Srbiji.

Međunarodni noćni voz Zemun-Bar-Zemun zadržan je u ponudi, sa veoma blagim prilagođavanjem rasporeda. Polazak voza iz stanice Zemun pomeren je pet minuta ranije, na 19.35 umesto u 19.40, a iz stanice Beograd Centar na 19.54 umesto u 20.00 časova. Ove male korekcije često su rezultat detaljne analize operativnih vremenskih prozora, osiguravajući bolje povezivanje sa drugim servisima ili izbegavajući potencijalne sukobe na pruzi.

Konačno, za sve putnike je od suštinske važnosti da imaju pristup ažuriranim i tačnim informacijama. Srbijavoz naglašava da se sve informacije o ponudama i cenama voznih karata mogu pronaći na njihovom zvaničnom vebsajtu www.srbijavoz.rs, gde su uvek dostupne ažurirane informacije. U eri digitalnih tehnologija, olakšan pristup informacijama je ključni deo putničkog iskustva, omogućavajući planiranje i kupovinu karata iz udobnosti domaćinstva. Novi red vožnje predstavlja dinamičan korak karta Srbijavoza, koji kombinuje infrastrukturne investicije, strateško planiranje i fokus na korisnika u cilju oživljavanja železničkog saobraćaja kao okosnice javnog prevoza u zemlji.

Related Posts

Leave a Comment