Neki automobili mogu da pređu i više od 70 km na rezervi, dok drugi prelaze manje od 40 km. Sve zavisi od vašeg stila vožnje, da li vozite u gradu ili na auto-putu, radi li vam “klima” ili ne…
Prema idealnom scenariju, ne bi uopšte trebalo da čekamo da nam nivo goriva u rezervoaru dođe do rezerve. Međutim, u praksi je drugačije, piše B92.
Ukoliko se uključi lampica na instrument tabli koja označava da je vaše vozilo “na rezervi”, neke vozače će uhvatiti panika, dok će drugi iskusno iscediti i poslednju kap goriva iz rezervoara – što se ne preporučuje jer česta vožnja na minimumu može dovesti do oštećenja pumpe za gorivo, a i u filter goriva mogu ući sitne nečistoće ili talog sa dna rezervoara.
Ipak, još uvek ima onih koji ne odustaju od toga da žive “na ivici” i da najpre sačekaju da im se uključi žuta lampica, da bi zatim skoknuli do pumpe i sipali za hiljadarku.
Sa druge strane, treba biti iskren i reći da ne živimo u ekonomskom blagostanju pa mnogi od nas već godinama nisu napunili rezervoar do vrha. Zato je važno znati koliko automobil može da pređe na rezervi.
Računica je jednostavna
Sprovođena su mnoga merenja i istraživanja, ali samo vi znate koliko vam automobil u proseku troši, a to je najvažniji podatak.
Generalno, pretpostavlja se da na rezervi preostaje oko 5 litara goriva, ali do tačne količine ćete doći na jednostavniji način. Čim se uključi lampica za rezervu, idite na najbližu benzinsku stanicu, uložite više novca i napunite rezervoar do vrha.
Oduzmite taj broj od kapaciteta rezervoara goriva prema fabričkim podacima (na primer, 55 minus 49, koliko ste sipali na pumpi). Tako ste dobili količinu goriva koja vam ostaje u rezervoaru nakon što se uključi lampica.
Zatim pogledajte prosečnu potrošnju vašeg automobila, pa uporedite sa količinom goriva koja vam je ostala u rezervoaru.
Neka vozila će preći više od 70 km na rezervi, a druga manje od 40 km. Ipak, sve zavisi od stila vožnje, kao i od toga da li vozite u gradu, na auto-putu, gde se troši više goriva ili na magistralnom putu sa ograničenjem 80 km/h, gde je vožnja najekonomičnija.
Iako ne bi trebalo da dovodite sebe u situaciju da vam je auto na rezervi, zbog vašeg duševnog mira i bezbednosti uvek je dobro da znate koliko goriva ostaje u rezervoaru nakon što se uključi famozna žuta lampica.