Užice, RS
22°
Сунчано
9ч10ч11ч12ч13ч
25°C
26°C
28°C
29°C
27°C
Home PrivredaPutevi Određena precizna trasa autoputa do Crne Gore

Određena precizna trasa autoputa do Crne Gore

by Vladimir Gujanicic

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture stavilo je na javni uvid Nacrt prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora Beograd-Južni Jadran, deonica Požega-Boljare.

Budući autoput, čiji je jedan deo, od Požege do Duge Poljane počeo da se gradi 2022. godine, ići će Dolinom Moravice, između padina Javora i Golije, preko Pešterske visoravni do granice sa Crnom Gorom

Planirana deonica autoputa Požega-Boljare predstavlja nastavak autoputa Miloš Veliki na pravcu Požega-Arilje-Ivanica-Sjenica (Duga poljana)-Boljare.

Koridor autoputa počinje posle petlje „Prilipac“, koja pripada deonici autoputa Požega-Kotroman, pruža se ka jugu dolinom reke Moravice po ravničarskom i blago brdovitom terenu, dok posle Ivanjice ulazi u planinski predeo i prolazi između padina Javora na zapadu i Golije na istoku i penje se na Peštersku visoravan, kojom se u pravcu juga pruža do Duge Poljane i graničnog prelaza Boljare.

Granica Prostornog nalazi se na delovima teritorija opština Požega – katastraske opštine Gorobilje, Lopaš,
Milićevo Selo, Pilatovići, Prilipac; Arilje – KO Arilje, Bogojevići, Vigošte-Pogled, Virovo, Grdovići, Dragojevac, Latvica, Mirosaljci, Stupčevići, Trešnjevica, Cerova; Ivanjica – KO Bedina Varoš, Bratljevo, Budoželja, Vasiljevići, Grleđica, Dubrava, Erčege, Ivanjica, Komadine, Kosovica, Mana, Medovine, Prilike, Radaljevo, Rovine, Rokci, Sveštica, Smiljevac i Šume; i Sjenica – KO Boljare, Brnjica, Buđevo, Vrsjenice, Goševo, Doliće, Dragojloviće, Draževiće, Dujke, Žitniće, Zaječiće, Kamešnica, Kijevci, Krće, Raždaginja, Rasno, Raškoviće, Stup, Tuzinje, Ugao, Cetanoviće i Štavalj.

Koridor autoputa se najvećim delom pruža van područja naselja, dok manjim delom tangira građevinska područja Arilja i Ivanjice.

Planirana trasa autoputa je podeljena na jedanaest deonica, ukupne dužine od 106,3 km. Planiran je preliminarni koridor autoputa u dužini od 86,71 km i širini od 1.000 m za deonice 2-9 i deonicu 11, i koridor autoputa u dužini od 19,59 km i prosečnoj širini od 200 do 300 m za deonice 1 i 10.

Koridor se završava dodatnom zonom graničnog prelaza „Boljare“, čija tehničko rešenje će biti naknadno definisano, navedeno je u planu koji su izradili Institut za arhitekturu i urbanuizam Srbije, Jugoslovenski institut za urbanizam i stanovanje i JP Zavod za urbanizam Niš, u saradnji sa obrađivačima idejnog porijekta China road and bridge corporation, ogranak Beograd.

Investitor izrade prostornog plana je JP Putevi Srbije.

Autoput je planiran sa najmanje dve saobraćajne trake i jednom zaustavnom trakom za svaki smer, a projektovan je za brzinu od 100 km/h do 120 km/h.

Navedena podela trase autoputa na 11 deonica je uslovna, navodi se u planu u kojem stoji i da će deonice 1 i 10 imati ukupno 21 most i tri tunela.

Petlje

Ovim prostornim planom utvrđen je položaj sledećih planiranih denivelisanih raskrsnica (petlji), i to:

1) Denivelisana raskrsnica „Arilje“ na stacionaži km 150+300, u funkciji veze sa
postojećim državnim putem IB reda broj 21, opštinskim centrom Arilje i okolnim
naseljima i privredno-industrijskim zonama;

2) Denivelisana raskrsnica „Ivanjica“ na orijentacionoj stacionaži km 167+000, u funkciji veze sa postojećim državnim putem IB reda broj 21, opštinskim centrom Ivanjica i okolnim naseljima i privredno-industrijskim zonama;

3) Denivelisana raskrsnica „Međurečje“ na orijentacionoj stacionaži km 185+800, u funkciji veze sa postojećim državnim putem IIA reda broj 197 i posredno preko njega sa područjem Parka prirode Golija, kao i postojećim državnim putem IB reda broj 30 i dalje ka istoku i klisuri Ibra;

4) Denivelisana raskrsnica „Duga Poljana“ na stacionaži km 220+800, u funkciji veze sa postojećim državnim putem IB reda broj 29, i posredno preko njega sa opštinskim centrom i širim područjem Sjenice, područjem Specijalnog rezervata prirode „Uvac“ i Novom Varoši na zapadu, odnosno sa Tutinom i Novim Pazarom na jugoistoku;

5) Denivelisana raskrsnica „Karajukića Bunari“ na orijentacionoj stacionaži km 240+000, u funkciji veze sa postojećim državnim putem IIA reda broj 197 i postojećim državnim putem IIA reda broj 202 i posredno preko njih sa Sjenicom na severozapadu i Tutinom i Novim Pazarom na istoku.

Odmorišta i parkirališta

U koridoru autoputa planirani su sledeći sadržaji za korisnike autoputa:
– uslužni centar „Arilje“ na stacionaži km 148+600 obostrano;
– parkiralište „Trešnjevica“ na orijentacionoj stacionaži km 161+600 obostrano;
– parkiralište „Ivanjica“ na orijentacionoj stacionaži km 181+500 levo;
– parkiralište „Rokci“ na orijentacionoj stacionaži km 187+800 desno;
– parkiralište „Brnjica“ na stacionaži km 217+600 obostrano;
– odmorište „Boljare“ na orijentacionoj stacionaži km 227+600 obostrano u zoni graničnog prelaza „Boljare“

Putni pravac Beograd-Južni Jadran, podseća se u dokumentu, predstavlja krak Trans-evropske magistrale (TEM) koji na području Republike Srbije i Republike Crne Gore povezuje osnovni pravac TEM-a (od Gdanjska do Atine i Istanbula) sa Jadranskim morem.

U okviru primarne mreže puteva ovaj putni pravac treba da preuzme daljinske tokove sa postojećih državnih puteva IB reda broj 21 (Novi Sad-Valjevo-Užice-Bijelo Polje) i broj 22 (na delu Beograd-Čačak), kao i puta M-2 (na delu Bijelo Polje-Podgorica-Jadransko more), novodi se u planu.

Dodaje se da ovaj koridor povezuje Centralnu i Jugozapadnu Srbiju, a kroz povezivanje luke Bar sa lukom Beograd na Dunavu povezuje Podunavlje sa Mediteranom.
Javni uvid traje do 9. jula.
Pogledajte našu infomapu izgradnje auto-puteva i brzih puteva u Srbiji i regionu OVDE.

You may also like