Home VestiHronika Koja Je Sudbina Aerodroma Ponikve?

Koja Je Sudbina Aerodroma Ponikve?

by Velimir Popovic
0 comment 638 views 3 minutes read

Prednost aerodroma “Ponikve”, nekadašnje vojne vazdušne luke kod Užica, jeste ogromna površina zemljišta kojom raspolaže taj kompleks i to prostranstvo bi moglo da omogući dalji razvoj aerodroma, zasad sposobnog samo za prihvat manjih letelica.

A prema najnovijim planovima, na najdužu pistu na Balkanu u budućnosti će sletati i sa nje uzletati i veliki vazduhoplovi, s tim što će zemljište oko nje biće pretvoreno u turistički kompleks.

Početkom ove godine, deceniju pošto mu je aerodrom pripisan u vlasništvo, Užice je “Ponikve”, zbog nepostojanja finansijskih i kadrovskih uslova, vratilo u ruke državi. “Poklon” je sadržao 3.200 metara dugu pistu, 19 objekata i čak 560 hektara zemlje.

Za vreme gazdovanja Užica aerodromom uz pomoć republičkih vlasti, obnovljen je veći deo piste uništene u NATO agresiji, izvršeno je uklanjanje zaostalih granata, napravljena je aerodromska zgrada, postavljen deo ograde, urađeno je dosta na infrastrukturi. Sve to, ipak, nije bilo dovoljno da “Ponikve”, odavno potencirane kao potreba privrede užičkog kraja, budu u punoj funkciji. Aerodrom je predat državi sposoban da primi avione koji imaju do 20 sedišta, bez definisane strateške pozicije i sa procenama užičkog gradskog rukovodstva da u njega treba uložiti između 10 i 20 miliona evra.

 

Mada “Ponikve” još uvek nisu pripojene JP “Aerodromi Srbije” d.o.o. Niš, a u toku je postupak koji vodi ka tome, u ovom preduzeću spominju pravac u kom bi mogle da idu “Ponikve”.

– Kompleks aerodroma “Ponikve” obuhvata oko 560 hektara zemljišta, što je površina, na primer, četiri puta veća neko kompleks aerodroma u Nišu. Sa tolikom površinom i svojom pozicijom, ovaj aerodrom je pogodan za formiranje velikog turističkog kompleksa koji će u sebi, pored ostalih sadržaja, imati i funkcionalan aerodrom. Veliki broj ovakvih aerodroma funkcioniše na teritoriji SAD – kaže za “Blic” Mihajlo Zdravković, direktor JP “Aerodromi Srbije”.

 

U svaki aerodrom, pa i “Ponikve”, naglašava on, Vlada Republike Srbije će investirati u skladu sa saobraćajnim potrebama regiona koji pokriva.

– Aerodrome ne planiramo i ne gradimo samo za aktuelni trenutak, već za buduće potrebe u skladu sa planovima razvoja našeg društva na značajno dužem vremenskom horizontu. Turizam je jedna od grada koja bi trebalo da inicira razvoj vazdušnog saobraćaja. U skladu sa razvojem turizma i saobraćajnim potrebama avio-tržišta Zlatiborskog okruga, aerodrom “Ponikve” će se dalje opremati kako za prihvat putnika tako i za prihvat robe. Treba imati u vidu da opslužno područje “Ponikava” ide i izvan granica Republike Srbije i da je to svakako veliki potencijal za dalji razvoj u ovom regionu, pa samim tim i aerodroma – navodi Zdravković.

 

Auto-put Preljina – Požega i dalje prema Kotromanu i Sarajevu, koji je predviđen planom “Srbija 2025”, objašnjava on, “Ponikvama” i njegovom opslužnom području daće potpuno novu perspektivu.

Još ima zaostalih NATO projektila

Da bi “Ponikve” bile u punoj funkciji, nedostaje sistem za osvetljenje, površinski sloj na završnih 800 metara piste i 5.195 metara ograde (3.735 metra ograde je postavljeno). Potrebno je završiti još neke manje zahtevne poslove, poput rekonstrukcije vodovoda, a da se komercijalizovao ceo prostor neophodno je uklanjanje zaostalih NATO projektila iz celog kompleksa.

– Plan je da se u skladu sa raspoloživim sredstvima i potrebama saobraćaja radi i na daljem razminiranju terena i završetku rekonstrukcije piste u punoj dužini – dodaje direktor JP “Aerodromi Srbije”.

 

Autor/Izvor: Vladimir Lojanica/Blic

 

 

Related Posts

Leave a Comment