Home PrivredaEkonomija Hornbach dolazi u Srbiju: Nemački gigant DIY tržišta planira megaprodavnice do 2027

Hornbach dolazi u Srbiju: Nemački gigant DIY tržišta planira megaprodavnice do 2027

by Ostoja Mirosavljevic
0 comments 7 views 5 minutes read

Hornbach dolazi u Srbiju: Nemački gigant DIY tržišta planira megaprodavnice do 2027

Preko 70 miliona kupaca širom Evrope već koristi usluge nemačkog trgovca po principu “uradi sam”, a sada se ova renomirana kompanija sprema da osvoji i srpsko tržište. Hornbach Baumarkt, jedan od vodećih evropskih lanaca prodavnica za uređenje doma i bašte, zvanično je najavio osnivanje podružnice u Srbiji, što predstavlja značajan korak u širenju njihove poslovne mreže na Balkanu.

Strateški plan za ulazak na srpsko tržište

Hornbach je već formirao svoje poslovne strukture u Srbiji, pripremajući teren za buduće investicije koje će transformisati našu trgovinsku scenu. Prema zvaničnim saopštenjima, kompanija je osnovala prateća društva koja će se baviti svim aspektima pripreme za ulazak na tržište, od selekcije lokacija do uspostavljanja lanaca snabdevanja. Ovaj strateški pristup pokazuje ozbiljnost namera nemačkog giganta i njihovu posvećenost dugoročnom razvoju u našoj zemlji.

Hornbach

Erik Harš, generalni direktor kompanije, ističe da milionima kupaca u devet evropskih zemalja već poznaju stručnost Hornbacha kao vodeće prodavnice po principu “uradi sam”. Njegova izjava otkriva viziju kompanije: “Da bismo u budućnosti ubedili još više ljudi u naš asortiman i stručnost, želimo da nastavimo organski rast. U Srbiji, zemlji sa tako dugom i bogatom istorijom i tako raznolikom kulturom, vidimo veliki potencijal za ovo.”

Regionalno iskustvo kao prednost

Jan Hornbah, član upravnog odbora kompanije, podsjeća na uspešno iskustvo u susednoj Rumuniji, gde je kompanija otvorila prvu prodavnicu još 2007. godine. “Danas tamo poslujemo veoma uspešno sa 11 Hornbach centara,” ističe Hornbah, dodajući da se nadaju sličnom uspehu i u Srbiji. Ovo regionalno iskustvo predstavlja značajnu prednost, jer kompanija već poznaje specifičnosti tržišta jugoistočne Evrope i može prilagoditi svoju poslovnu strategiju lokalnim uslovima.

Kompanija je već dokazala svoju sposobnost prilagođavanja različitim tržištima širom Evrope. U Nemačkoj, Austriji, Švajcarskoj, Luksemburgu, Holandiji, Češkoj, Slovačkoj, Švedskoj i Rumuniji, Hornbach je uspeo da razvije jedinstven model poslovanja koji kombinuje širok asortiman proizvoda sa stručnim savetima i visokim standardima usluge.

Vremenski okvir i razvojni prioriteti

Prema trenutnim planovima, ne očekuje se da će se prve megaprodavnice otvoriti pre kraja 2027. godine. Ovaj vremenski okvir ukazuje na oprezan i dobro planiran pristup ulasku na novo tržište. Hornbach jasno naglašava da je čitav projekat još uvek u fazi planiranja i da nisu u mogućnosti da daju čvrste izjave o tačnim datumima otvaranja prvih prodavnica.

Hornbach

Razvojni prioriteti kompanije uključuju izbor odličnih lokacija i sticanje novih regionalnih dobavljača. Ovo ukazuje na strategiju koja se fokusira ne samo na kvalitetne prodajne objekte, već i na razvoj lokalnih lanaca snabdevanja, što može imati pozitivan uticaj na srpsku privredu u celini. Kroz razvoj industrije i uspostavljanje novih poslovnih veza, Hornbach može doprineti jačanju lokalne privrede.

Utvrđivanje tržišnog potencijala

Analiza tržišta pokazuje da Srbija predstavlja atraktivnu destinaciju za investicije u sektoru maloprodaje. Rastuća kupovna moć stanovništva, razvoj stambenog sektora i sve veći interes za uređenje domačinstava čine ovu industriju posebno perspektivnom. Hornbachova odluka da ulaže u Srbiju temelji se na detaljnoj analizi ovih tržišnih pokazatelja i dugoročnim prognozama razvoja.

Prema podacima iz ekonomskih analiza, sektor maloprodaje u Srbiji beleži stabilan rast, sa posebnim akcentom na specjalizovane prodavnice koje nude širok asortiman i stručne usluge. Upravo ova niša predstavlja Hornbachovu glavnu snagu i konkurentsku prednost na tržištu.

Konkurentska pozicija i uticaj na tržište

Dolazak Hornbacha na srpsko tržište verovatno će podstaći konkurenciju i podići standarde u industriji. Već postojeći igrači na tržištu biće prinudeni da unaprede svoje usluge, asortiman i cene kako bi odgovorili na izazov koji donosi ovaj internacionalni gigant. Ovo može rezultirati poboljšanjem ponude za krajnje potrošače i podizanjem kvaliteta usluga u celoj industriji.

Hornbachova poslovna filozofija se temelji na kombinaciji širokog asortimana, konkurentnih cena i stručnih saveta. Njihovi prodajni objekti obično zauzimaju velike površine i nude sve što je potrebno za uređenje doma, od građevinskog materijala do nameštaja i baštenskog pribora. Ova sveobuhvatnost predstavlja jednu od njihovih ključnih prednosti u odnosu na specijalizovane prodavnice.

Zaposlenje i razvoj ljudskih resursa

Otvaranje megaprodavnica donosiće značajne mogućnosti za zapošljavanje lokalnog stanovništva. Hornbach je poznat po svojoj politici obuke i razvoja zaposlenih, što znači da će mnogi Srbi imati priliku da steknu vredna iskustva i veštine u modernom maloprodajnom sektoru. Ovo može imati pozitivan uticaj na obrazovni profil lokalne radne snage i doprineti razvoju stručnih kadrova u oblasti trgovine.

Kompanija obično zapošljava stotine ljudi u svakoj prodavnici, uključujući prodavce, savetnike, logističare, menadžere i druge stručnjake. Ovo stvara značajne mogućnosti za zapošljavanje u regionima gde će se prodavnice nalaziti, što može doprineti smanjenju nezaposlenosti i ekonomskom razvoju tih područja.

Logistički izazovi i prilagođavanje

Jedan od ključnih izazova sa kojima će se Hornbach suočiti prilikom ulaska na srpsko tržište jeste razvoj efikasne logističke mreže. Kompanija će morati da uspostavi pouzdane lance snabdevanja koji će obezbediti redovno dopremanje robe u svoje prodavnice. Ovo podrazumeva saradnju sa lokalnim transportnim kompanijama, skladištima i drugim logističkim partnerima.

Prilagođavanje asortimana lokalnim potrebama i preferencijama takođe će biti važan faktor uspeha. Iako Hornbach nudi standardizovani asortiman širom Evrope, kompanija je pokazala sposobnost da prilagodi svoju ponudu specifičnostima svakog tržišta. U Srbiji, ovo može podrazumevati uključivanje proizvoda koji odgovaraju lokalnoj arhitekturi, klimatskim uslovima i kulturnim preferencijama.

Budući razvoj i dugoročne perspektive

Hornbachova investicija u Srbiju predstavlja deo šire strategije širenja kompanije na tržištima jugoistočne Evrope. Uspešno poslovanje u Rumuniji pokazalo je da kompanija može efikasno da funkcioniše u ovom regionu, što verovatno podstiče njihovo samopouzdanje prilikom ulaska na srpsko tržište. Dugoročno, ova investicija može otvoriti vrata za dalje širenje na susedna tržišta regiona.

Za srpsku privredu, dolazak ovakvog internacionalnog investitora predstavlja pozitivan signal drugim kompanijama koje razmatraju ulazak na naše tržište. Uspešno poslovanje Hornbacha može podstaći i druge strane investitore da razmotre slične poteze, što bi doprinelo daljem razvoju naše privrede i povećanju konkurentnosti tržišta.

Related Posts

Leave a Comment