Popecitelji_1

U Gradskom kulturnom centru u subotu, 11. januara u 21 čas nastupiće grupa „Popečitelji” koja neguje eksplozivnu mešavinu instrumentalnog funk–roka i folk muzike.

Grupa Popečitelji je u današnjem sastavu nastala 1999. godine u Prištini, nekoliko meseci pred početak bombardovanja, kao ozbiljniji nastavak rada koji je mnogoljudniji noise eksperiment sastav pod istim imenom započeo sredinom devedesetih. Braća Furunović, Saša (gitara) i Goran (bas), sa dugogodišnjim iskustvom bavljenja žanrovski neodređenom muzikom u više prištinskih bendova, zajedno sa bubnjarem Radetom Vulićem počinju da stvaraju svoju eksplozivnu mešavinu instrumentalnog funk-rocka i folk muzike. Po završetku bombardovanja, napustivši Prištinu, grad u kome se grupa već etablirala, „Popečitelji” se sele u Kragujevac i Kraljevo, nastavljajući dalje sa istraživanjem i negovanjem svog originalnog muzičkog stila. Mnogobrojnim koncertima u ovim gradovima, kao i u Beogradu, grupa ubrzo postaje svojevrsna andergraund atrakcija.

Posle jednog od takvih koncerata u Beogradu 2003. godine, dolazi i do saradnje sa Kojom (Disciplin A Kitschme), što rezultira snimanjem prvog albuma „Popečitelja” – „Ko radi?”, u studiju Music Factory u Košutnjaku, pod Kojinim producentskim vođstvom. Koja je, osim što je producirao ovaj album, u tom vremenu pružio i pravu podršku bendu u vidu razumevanja i neprocenjivih saveta sto je „Popečiteljima” bio još jedan dokaz da su na pravom putu. Ploča, izdata na etiketi Mojo beat 2004., predstavlja briljantnu kombinaciju slobodnog, sirovog folk-funk rocka i aranžmanski svedene, moderne produkcije, uz primese trance i drum and bass elemenata. Album „Ko radi?” se ubraja među najbolje albume izdate te godine u Srbiji, a naslovna numera sa albuma se prošetala po prvim mestima domaćih top lista. Ovim albumom i ekplozivnim koncertima sebi obezbeđuju kultni status na andergraund sceni Srbije i tvrdokornu bazu fanova koja ne propušta njihove mnogobrojne nastupe u većim gradovima u Srbiji. Aleksandar Žikić u recenziji albuma „Ko radi?” u dnevnim novinama Blic, te 2004. godine, između ostalog piše:

„Kontinuirana, energična i beskompromisna interakcija tri „konvencionalna” instrumenta, ritam kao temelj napetosti koja nijednog trenutka ne popušta, inteligentan, kreativan i diskretan pristup tradicionalnom muzičkom nasleđu…Popečitelji znaju šta rade. Oni, jednostavno, sviraju. Od svih pomaka koje donose, taj je možda najznačajniji. ”

„Popečitelji” 2008. godine izdaju „Horizonte”, album kojim utvrđuju autentičnost svog muzičkog izraza. Na ovom albumu produkcijski deo posla uzimaju u svoje ruke, a numere kao sto su Kilogrami, Horizonti, Transverzala…lako pronalaze put do slušalaca. Bend, tada, koncertno promoviše ovaj album u svim bivšim jugoslovenskim republikama.

U novembru 2011. objavljuju singl „Društvo!”, na kojem se nalaze dve numere, „Loše društvo” i „Novo društvo”, kao prethodnicu novog albuma na kome su počeli da rade. Spotovi za ove dve numere su uspešno najavili pojavljivanje ovog albuma. U februaru 2013. „Popečitelji” objavljuju „Sijalicu”. Cena karte je 250 dinara.

Di džej iz Hrvatske ELECTRONIC – EBM – ELECTRO AUDIO VISUAL LIVE, će u petak, 24. januara u 22 časa održati koncert u Gradskom kulturnom centru.

Pionir elektronske i industrijske scene u Hrvatskoj od njenih samih početaka, kraja 80-ih početka 90-ih, započevši svoju dj karijeru u KSET klubu u Zagrebu ’88-92, kasnije i u drugim klubovima. Takođe je svirao na ranim fetish Torture Garden party-ima 90’ih u klubu Gjuro te kao poseban gost regularno na vrlo poznatim party-ima „Technodrom” kod prijatelja i rezidenta Alde Ivančića iz grupe Borghesia u Klubu K4, Ljubljana. S legendarnom Borghesiom je bio i na dvonedeljnom snimanju njihovog poznatog albuma „Resistance ” 1989. u studiju Vatroslav Lisinski u Zagrebu.

Bio je u organizaciji ili posrednik legendarnih koncerata u Zagrebu kao što su: Dive aka The Klinik/Vomito Negro @ Jabuka ’91, Pankow @ Klub Jabuka ’93, KK Records Tour @ SKUC – Pauk (Insekt/Sloppy Wrenchbody) ’92, itd.

Takođe je član legendarnih ambiental-industrial-elektronskih projekata 90-ih godina: Principia Audiomatica (poznat u talijanskom Minus Habens Recordsu, ponovo obnovljen 2009.) s kojim će i gostovati u GKC, zatim TeHÔM dark ambient projekt (reaktiviran ponovo 2010. i s kojim ima novi album u Apriliu 2014. za kanadski label Cyclic Law), te Marythmetic, oldschool elektro project i Implant Code sa Minus Habens Recordsa.

Osmislio i rezident dobro znanog elektronsko-industrijskog programa ART & STRATEGY, održavanog u poznatim zagrebačkim klubovima Sirup, Tvornica, Medika di je ugostio neka bitna imena hrvatske elektronske scene kao Le Chocolat Noir, Popsimonova, Umrijeti za Strojem aka Ivan Antunović, Konrad Medvedov, te talijanskog Svart1.

Više od 20 godina DJ iskustva, gorljivom predanošću i uvijek jedinstvenim izborom muzike (varira od jednog do drugog seta), uživa veliku popularnost i poštovanje na hrvatskoj sceni elektronske muzike. Njegova duboka ljubav prema elektronskoj muzici je izgradila jedinstveni muzički ukus, što je primarni izvor inspiracije za njegov rad. On koristi svoje tehničke veštine do savršenstva, igrajući se matematički strukturiranim tech elektro-nskim sekvencama i raspoloženjima, dok hipnotiše publiku nemilosrdno udarnom vožnjom otkucaja i zvukova. Njegovi setovi variraju između hipnotičkih i snažnih, u njima kombinuje navedene muzičke uticaje. Muzički ukus izgrađen na elektronskoj muzici 80-ih i 90-ih mu je dao dobar temelj za danas, od elektra do industrijske i na drugoj strani deep muzike.

TeHÔM projekt (www.tehom.org) koji je reaktivirao 2010. godine u Aprilu izdaje treći album „Lacrimae Mundi” za respektabilan kanadski label Cyclic Law Records gde svoje mesto imaju mnogi poznati ambientaši i industrijalci experimentalisti.(www.cycliclaw.com).

Related Posts

Leave a Comment