Home PrivredaPoljoprivreda Kafa skuplja od 1. jula

Kafa skuplja od 1. jula

by Velimir Popovic
0 comment 123 views 2 minutes read

Kompanija Atlantic Grand obavestila je Komisiju za zaštitu konkurencije o planiranom povećanju cena kafe, „shodno povećanju cene sirove kafe na svetskoj berzi“, potvrdili su za Novu ekonomiju u ovoj instituciji.

Cena kafe od 1. jula „sasvim izvesno“ biće viša u maloprodaji, objavili su nedavno mediji, pozivajući se na nezvanična saznanja. Po tim navodima, nove cenovnike su već dobili veleprodavci, dok još nije poznato u kojoj meri će se poskupljenja preliti na krajnju cenu na rafovima.

Iz Atlantik grupe, koja odnedavno drži sve najpopularnije brendove kafe u Srbiji, uključujući i „grand“ kafu i „don kafu“, nisu odgovorili konkretno na pitanja Nove ekonomije da li će i za koliko podići cene. Međutim, odgovori Antimonopolske komisije ne ostavljaju sumnju u to da će kafa u Srbiji uskoro biti skuplja.

U Atlantiku kažu da „i dalje posluju u okruženju visokih cena sirovina i usluga, a u slučaju kafe to je uglavnom usled slabije berbe, logističkih problema s pristizanjem brodova, male raspoloživosti kafe na spotu i involviranosti fondova na berzama“.

Konkretno, navode da kod vrste kafe „arabika“ imaju logističke probleme u dostavi kafe iz Brazila, zbog čega je isporuka kasnila od kraja prošle godine, pa su „fondovi iskoristili manjak“ i podigli cene na berzama, dok kod „robuste“ postoji problem nepovoljnih vremenskih uslova u Vijetnamu i Indoneziji, kao i cene transporta.

U Atlantiku navode da su do sada „kroz kontinuitet kriza“ nastojali da zaštite potrošače od „dramatičnih poskupljenja“, a na uštrb sopstvene profitabilnosti. Pa ipak, u ovoj kompaniji nisu odgovorili na pitanje kada su poslednji put podigli cene kafe i za koliko, kao ni da li su povećavali (ili planiraju da povećaju) cene kafe i na ostalim tržištima na kojima posluju, a ne samo u Srbiji.

Ova pitanja su tim važnija što je Atlantik grupa od pre tri meseca preuzela svog glavnog konkurenta u Srbiji, kompaniju Štraus adriatik (Strauss Adriatic), čime je postala jedini relevantan igrač na tržištu mlevene crne kafe. Tako je uz Grand kafu i Bonito, Atlantik postao vlasnik brendova kafe Doncafe i C kafa.

Ovu transakciju je prethodno „uslovno“ odobrila Komisija za zaštitu konkurencije u Srbiji, budući da zajednički tržišni udeo firmi Atlantik i Štraus u Srbiji dostiže čak 60 do 70 odsto, podseća Nova ekonomija.

Nova ekonomija

Related Posts