Godine 1965. udruživanjem preduzeća “Tara” Beograd, “Investpromet”, “Ogrev” Beograd, “Drina” Užice, “Metalkosmet” Priština i “Invest” Niš nastao je “KOPAONIK”.
Tokom razvoja, kompanija je ulagala sopstvena sredstva u razvoj novih pogona građevinskog materijala i rudnika širom Jugoslavije kao što su: Rudarsko metalurški kombinat Zenica, cementare: Split, Pula, Novi Popovac, Beočin i Kosjerić, IGM „Trudbenik“, „Toza Marković“ Kikinda, „Potisje“ Kanjiža, „Polet“ Novi Bečej, „Petrovaradin“ i dr. i na taj način izrastao u najveću kompaniju u Jugoslaviji u oblasti svoje delatnosti, a neki od značajnijih investicionih objekata, koji su do sada ispraćeni u izgradnji su: Hidroelektrane „Zvornik“, Perućac, Đerdap I i II , Termoelektrana „Obrenovac“, most „Gazela“ u Beogradu, stanogradnja na Novom Beogradu, prugu Beograd – Bar, hotel „Grand“, Narodnu biblioteka, Sportska dvorana „Boro i Ramiz“ u Prištini, putna privreda, Fabrika automobila „Fijat“ Kragujevac , Andrićgrad u Višegradu i mnogi drugi.
Najteže trenutke raspada Jugoslavije, embarga, hiperinflacije, gubljenja najznačajnijih inopartnera, kompanija je prebrodila bez značajnih ožiljaka svojom snagom, materijalnom osnovom, kadrovima, strategijom, poslovnom politikom i ogromnom ljubavlju zaposlenih prema svom „Kopaoniku“.
Od nekada društvene firme, “Kopaonik” je danas organizovan u formu akcionarskog društva i u vlasništvu je malih i velikih akcionara, gde, između ostalih, učestvuje i državni kapital.
Kompanija posluje sa sedištem u Zmaj Jovinoj br. 3 u Beogradu, i sa 11 prodajnih centara širom Srbije snabdeva građevinsku operativu i široku potrošnju građevinskim materijalima.
Na svojim prodajnim mestima nudimo sve za kuću po sistemu od temelja do krova: crnu i obojenu metalurgiju: betonski čelik, cevi, limove; rezanu građu, stolariju i pločaste materijale, cement , termo i hidroizolaciju, opekarske proizvode, termo blok, ciglu, crep, keramiku, sanitarije, vodoinstalacioni materijal, razne vrste ugljeva i ogrevnog drveta.
Smatramo da temelj našeg uspeha leži u poštovanju i održanju tradicionalnih vrednosti i zato je naša vizija od nastanka pa do danas ostala ista – očuvanje i unapređenje pozicije na tržištu kroz brigu o kupcima i zaposlenima i pružanje kvalitetne usluge i robe uz povoljne cene.